danielsjakt

Alla inlägg den 28 mars 2015

Av Daniel Hjort - 28 mars 2015 17:00

Ja, idag har jag hunnit med en hel del fasktiskt, körde ut till den "nygamla" åteln för att kolla till grisarna,och visst hade dom vart där, säkert 25 nätter i rad har dom vart framme nu, och i förgår satte jag upp en kamera som jag köpt, allt för att jag vill ha lite bättre koll på vilken tid dom kommer och för att få till ett bra repotage till jaktweekend!

 

så nu fick jag veta va det är för grisar iaf!

 

 

 

Perfekta storlekar på dessa grisar, så under nästa helg bli det sittning tillsammans med Bodil!

 

Passade på att fylla på mat när jag ändå var där..

 

 

Senare åkte jag ner till Rörvik och mötte upp Andreas. Vi styckade upp ett vildsvin, så nu är de också klart!

 

Sen började vi förbereda inför kommande jakter, jäste majs i massor, de bli grejer detta=)

 

 

 

En egentillverkad blandning med en massa olika ingridienser, funkar klockrent!

 

   

 

Så nu få det stå tills vi behöver de nästa gång. Ju längre det står, ju bättre bli det=)

Av Daniel Hjort - 28 mars 2015 11:15

Härligt med lördga idag=)

 

Inatt var jag och Andreas ute och jagade igen, men denna gång så gick de inte alls bra. vi såg mestadels vuxna grisar, och der kändes nästan som att dom visste om att dom är fredade, en väldigt stor gris gick ute på en vall väldigt länge på bara 30 meter fån oss, vi gjorde oss synliga, men grisen fortsatte att böka, flyttade sig en liten bit ifrån oss, men till sist skrämde vi bort den från vallen, var vi kunde se så var det en väldigt stor sugga, dock inga dragna spenar än, men väldigt rund och fin så de kommer nog smått snart? Än så har iaf inte jag sett några randiga, men vet sen tidigare år att de inte brukar komma några små förens i april-maj ute på vår mark!

 

Nu ska jag iväg o fixa lite grejer, hörs sen!!

Ovido - Quiz & Flashcards