danielsjakt

Alla inlägg under mars 2013

Av Daniel Hjort - 16 mars 2013 19:52

DENNA BLOGGEN KOMMER ATT FÖRSVINNA INOM KORT!!!


MEN HA STARTAT EN NY BLOGG


BESÖK DEN!!


        WWW.DANIELSJAKT.COM



Av Daniel Hjort - 7 mars 2013 19:01


Igår var jag ute på marken och fixade o tiade med åtlarna! Ha ju bara haft två åtar igång under vinterhalvåret, men nu är alla åtlar ochfoderplatser igång igen! Skönt när de väl är klart! Tycke de e ganska kul att fia o trixa med alla matplatser till grisarna! De bli ju ie att jag sitter så mycket på ålarna nu vid denna tiden på året, vill ju vänta tills de flesta suggorna ha fått sina små, alltid lika kul när man få dom första bilderna på småttingarna!

Än så länge har jag verken fått några kort eller sett några slag efter småttingar!?

Men de verkar överlag som dom föder senare i år?


Hur ser de ut hos dig? Ha ni mycket smått än?

 

En gammal bild på en av åtlarna som legat lite i dvala nu i vinter!



Av Daniel Hjort - 6 mars 2013 00:25

Det har varit lite lugnt på jaktfronten någadagar nu! Har jagat en dag på nvecka, inte likt mig, ja vet..! Men orken har inte riktigt funnits, plus att jag är superförkyld med! Mnsom de ser ut nu bli de väll jakt med Andeas på torsdag?

Vi få väl se hur i gör=)


Igår hade jag lite tråkigt när jag satt mma, så jag ville göra nåt roligt med lite bilder från året som gått! Lyckades baa få med en bråkdel av allt, men de blev faktiskt bra tycker jag!  kolla in "filmen" här!

 

Av Daniel Hjort - 2 mars 2013 11:52

Nu har det blivit som så att en populär vildsvinsfälla har blivit förbjuden! Inte mig emot! Jag tycker inte om detta med fällor överhuvudtaget! Jag vet att problemet kan lösas på bättre sätt genom jakt!


Fällan som nu har blivit förbjuden är Sinkabirum kombi L112!

 

Många av er känner garanterat igen den! Tycker dom finns utplacerade lite överallt i skogarna nu för tiden!


Klicka på länken nedan så kommer ni direkt till artikeln om fällan!


http://www.naturvardsverket.se/Nyheter-och-pressmeddelanden/Fangst-av-vildsvin-inte-langre-tillaten-i-Sinkabirum-kombi-L112/

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards