danielsjakt

Alla inlägg under februari 2018

Av Daniel Hjort - 11 februari 2018 17:32

Jag får väldigt mycket frågor skickade till mig på mina sociala medier och jag försöker svara så snabbt och bra jag kan. Den absolut vanligaste frågan jag får är hur jag gör en majsbomb, så därför tänkte jag göra ett litet inlägg här som ni kan läsa och göra själva om ni vill!

Kan börja säga att det finns hur många olika sätt som helst att göra en majsbomb på, men detta är hur jag brukar göra.

 

Fyll upp en spann av valfri storlek till hälften med majs, (Majsen sväller och kommer nästan fylla hinken när den är klar)

Blanda i lite jäst i majsen, spelar ingn roll vilken jäst du använder.

 

 

Häll sedan i socker, riklig mängd (vildsvin älskar sötsaker)

 

 

Fyll sen på med vatten, gärna hela vägen upp till kanten, vattnet kommer att sugas upp ganska snabbt så håll koll på vattennivån och fyll på när det behövs. Glöm inte att ha ett lock på spannen!!!

 

 

Nu låter du majsbomben stå i rumstemeratur minst i 10 dygn för bästa resultat. Glöm inte att fylla på vatten allt eftersom.

 

 

Du vet att den är klar när det bubblar på riktigt bra i spannen=) Och var beredd på att när den är klar luktar den fruktansvärt illa, och ju värre den luktar ju mer älskar grisarna det=)

 

Har ni frågar som ni vill ställa? skicka dom då till Daniel.Hjort@hotmail.com eller till @danielsjakt på instagram eller facebook!

 

Ha det bäst!!


Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards