danielsjakt

Alla inlägg under augusti 2012

Av Daniel Hjort - 20 augusti 2012 16:57

bockpremiären är förbi och jobbet har börjat och allt har återgått till de normala!

Tänkte lägga upp lite bilder från oss! Utan Tvekan så ha de gått grymt bra för John, men vi andra har med skjutit lite.!


Här är Johns tre bockar som han skjöt första morgonen, fina herrar allihopa!

     

Henke va ju uppe och lämnade Hero hos mig så då passade vi på att jaga lite på kvällen och Henke fick skjuta denna bocken.!!

  Denna bocken skjöt Thalin.!


  

Veronika lyckades också skjuta en liyten bock=)


Denna bocken skjöts av min bror Fredrik. fina horn på den med!

 


Och sist och nästan minst kommer den jag fick skjuta! En gammal returbock, med rätt så roliga horn. Så den hänger snart på väggen.!

 


Bilderna som följer är från igår, och det är john som är den lycklige skytten till dessa med!

Grattis till er allihopa!

Andreas har lyckats skjuta 2 bockar o två rävar, men har tyvärr inte bilderna på dom=/

     


HUR HAR DE GÅTT FÖR ER ANDRA? KOMMENTERA GÄRNA!


klicka på länken nedan så kommer ni till min "gilla" sida på Facebook!!

http://www.facebook.com/#!/Danielsjakt

Av Daniel Hjort - 15 augusti 2012 16:36

sista dagen på jobbet för denna veckan är avklarad=)

nu bli de att flytta till den nya lägenheten ikväll. senare kommer Henke med Rex o Hero!

bli väldigt fullt på schemat nu i 4 dagar! så kommer väll bli mycket uppdatering här hoppas jag=)

Kommer ju lägga upp bilder på de som vi skjuter och vi är ju ett gäng som jagar mycket ihop=)


Veckans schema:

Onsdag: flytta till nya lägenheten

Torsdag: bock jakt med henke på morgonen, sen samling kl halv 8 för att släppa hans hundar på gris. jaktmöte efter det, sen hem en runda och sen iväg igen och jaga bock, efter mörkret så jagar vi i havren..

Fredag: släppa Hero på gris, senare på kvällen ska jag o Andreas jaga bock, och sen kör vi grisjakt i havren hela natten, och går på bockarna när de ljusnar lördag morgon.

Lördag: kommer Tobbe o hans kamerakille upp hit o ska filma bockjakten, bli även skyddsjakt på gris..

Söndag: ser nästan ut som lördagen.!!!


jo men då är de ju bara att sätta igång=)


skitjakt på er!!


http://www.facebook.com/#!/Danielsjakt

Av Daniel Hjort - 10 augusti 2012 16:05

ja, nu börjar de dra ihop sig för bock jakten! De e väll inget jag längtat jätte mycket efter i år, men man kan ju liksom inte låta bli att kolla ut vilka bockar som är skjutbara och inte? jag har sett några kandidater på marken så Henke o jag ska prova o se om lyckan e med oss!?

De bli inte många timmar på morgonen, för de bli lite grisjakt med henkes hundar direkt efter att vi suttit klart på bockarna=) bli även ett litet "jaktmöte" med alla jaktledarna, måste göra upp allt inför höstens drevjakter. kul att allt börjar dra igång på riktigt nu igen=)

Hur har de gått för er andra? sett några fina bockar? kommentera gärna!

  

Här är en bild på min första råbock, som jag skjöt för tre år sen på pappas mark=)

http://www.facebook.com/#!/Danielsjakt


Av Daniel Hjort - 5 augusti 2012 18:41

I helgen har jag varit ute på skyddjakt i havren, välbehövligt, för det börjar se riktigt illa ut nu!! Som jag skrev i tidigare inlägg så skjöt ju Mikael en gris i havren i fredags natt, och igår åkte jag ut igen! Till samma ställe som i fredags, och där fanns två grupper ute, men när den ena gruppen fick vind av mig så stack dom iväg, och i samma veva försvann den andra gruppen med! Men skam den som ger sig, jag gick bara upp till nästa havre åker, och där va redan 3 stora grisar ute! Jag smög på dom i över en timme, och lyckades komma till skott på en av dom! grisen gick iväg en bit, och jag kunde bara hitta blod dom första 10 meterna, så jag fick ringa efter Pär och Erik så dom fick komma ut med Signar! Och han fixade eftersöket galant=) Bra träning för unghundarna! Grisen låg död efter 70 meter! Härligt när de går bra.! Nu till veckan bli de nog inte mycket jakt alls!? Massa att göra på jobbet och i den nya lägenheten, så de få bli till helgen igen! Hur har de gått för er andra? Med skyddjakten och hundjakten?

Skriv gärna en kommentar!  

Lite dålig bild, eftersom jag har min reflex tröja på mig!

Av Daniel Hjort - 4 augusti 2012 16:26

Idag har vi haft den årliga skyttedagen med älgjaktlaget! Lika trevligt som vanligt=)

Skjutit med både hagel o kula! Synd o säga att de gick bra på hagel för min del? Illa, de måste vi ändra på.! Träna träna!


Nu är jag helt slut, och orkar inte göra mycket mer idag, vi var ju ute halva natten o jagade gris, och de gick ju bra denna gången med, Mikael och hans son jakob var med för första gången och de slutade med att Mikael fick skjuta sin första gris! Så en mindre havrekross iaf=)

 

John och Andreas tävlade i duvskytte? Vem var de som vann??  

Här är Mikael och Jakob med deras gris! Frågan är vem som var lyckligast? Hehe

Av Daniel Hjort - 2 augusti 2012 06:44

Här kommer lite åtelbilder!

             

Har inte så många bilder! Batteriet hade tagit slut=(

Av Daniel Hjort - 1 augusti 2012 09:16

då va den 1 augusti äntligen här, det är nog många mer än jag som längtat hela sommarn efter just detta datum? Nu få man äntligen jaga gris med hund! Tyvärr så hinner väll inte jag jaga förens nästa vecka, så har varit lugnt på den fronten, håller på att renovera i den nya lägenheten, sen är det fullt upp på jobbet! Skönt att veta va man ska göra på dagarna=)

Hur har de gått för er andra? Hunnit släppa hunden än? Mejla gärna in bilder till mig på Daniel.hjort@hotmail.com


Kollade statestiken från förra månaden med, nästan 1600 unika besökare och c:a 5000 sidvisningar!!

De trodde jag aldrig när jag startade bloggen..! TACK till er som delat mina inlägg på facebook. fortsätt så=)


Glöm inte facebook sidan=)

http://www.facebook.com/#!/Danielsjakt

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards