danielsjakt

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2018

Bockjaktspremiären 2018

Av Daniel Hjort - 17 augusti 2018 17:59

Igår var det bockjaktspremiär och givetvis var jag ute och jagade en sväng. 

 

Jag har jobbat kväll denna veckan,och då slutar jag inte fören kl 23:30 på kvällarna. Och iom att jag jobbade så länge så tyckte jag inte att det var lönt att gå och lägga mig innan jag skulle ge mig ut på jakt, för hade jag somnat efter jobbet hade jag garanterat tyckt att sängen var skönare än att ge mig ut i skogen.

 

Jag åkte hem för att packa i ordning mina jaktprylar, äta lite och hämta hund, för henne vill jag alltid ha med mig=) 

 

Jag åkte hemifrån vid  tiden, blev klar lite tidigare än vad jag troodde så jag tänkte att jag skulle kolla spannmålen innan det ljusnade. 

Det var grisar i spannmålen, en sugga med en hel drös med småttingar så skrämde bara iväg dom jagkunde fortsätta över dom andra fälten. 

 

Nu började det ljusna lite och jag körde bort till den marken jag skulle kolla efter bock på, en mark som vi inte jagar med hund på och därför försöker vi skjuta något rådjur där inne i byn varje år på pyrsch ist. 

 

Jag gjorde som alla andra år på detta stöllet, parkerade bilen vid grusgropen, gick sedan längs asfaltsvägen och vidare in på åkrarna. stötte på get, kid och en liiiiten bock 200 meter från mig, men då dom hade siktet inställt på skogen så fortsatte jag längre ner mot den andra. lite större delen av byn. 

 

Jag hann inte långt innan jag såg ett rådjur precis där jag skulle svänga av oh in mot som stora fälten, såg i kikarn att det var en bock och bestömde mig för att jag skulle ta en närmre titt, tog av mig skorna oh började smyga. kom till slut in på 50 meter, stod länge kollade innan jag bestämdemig för att jag skulle skjuta. 

 

 

Skottet gick och bocken tecknade på en bra träff, men han sprang iväg en liten bit. Men jag hittade han snabbt igen. 

 

 

 

En liten udda sextaggare blev det den här morgonen. 

Ikväll ska jag ut med joakim på samma mark o försöka hitta en bock åt honom med. 

 

Som vanligt kan ni fälja mig på mina sociala medier

@danielsjakt

 

Skitjakt på er!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Skapa flashcards