danielsjakt

Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Jakt med Andreas, Sia och Carlsson!

Av Daniel Hjort - 18 november 2017 20:22

I måndags kväll ringde Andreas och frågade om jag ville följa med ut med han oh hundarna på en liten jakt hemma hos honom på tisdagen? Jag tackade ja direkt. Riktigt kul att få se nya marker o höra duktiga hundar jaga=)

Jag hade en läkartid på morgonen så jag kunde inte komma ut till Andreasföre kl 11. Men han hade hunnit med en hel del innan jag kom, bl,a fått upp en stor gris med tyskterrien Sia men inte kommit till skott=(

När jag kom ut skulle vi släppa Sia en gång till innan det var dags förCarlsson att jaga.

Sia fick upp direkt men det gick ifrån oss, men turligt nog släppte hon efter en stund o kom tillbaka.

Andreas sa att vi skulle släppa ute på en liten udde som går ut i en mosse, jag fick ett pass inne i en ungskog. Sia fick upp ganska snabbt och drevetkommer rakt emot mig, spänningen var på topp när 2 rådjur kommer ut från udden och ska smita förbi, dom stannar och jag få en lucka och skjuter, skjter igen och båda rådjuren ligger. Riktigt kul då det var mina första drevjaktsrådjur för denna säsongen, och mina första djur för Sia=)

 

Andreas kom ut till mig och fixade med rådjuren, lite lyxigt att få sån hjälp=)

 

 

Efter detta åkte vi till en annan del av marken, nu vardet dags för Carlsson att jaga, o visst jagade han. Allt fråpn hare till älg, hundskallen ekade fint i skogen=) Andreas fick 2 rådjur på sig, men inget kulfång så dom fick glatt springa vidare...

 

En lyckad jakt blev det ju ändå=) Tack för inbjudan Andreas!!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Skapa flashcards