danielsjakt

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

När ska denna jaktform stoppas..!!???

Av Daniel Hjort - 8 juli 2012 18:34

Denna bild hittade jag på en av grupperna på facebook.! Det gör mig riktigt förbannad. Ska denna så kallade jaktform få fortsätta?? Helt sjukt!!! Det gör ont i mig av att se bilden, Kan man inte jaga på ett humant sätt så kan man fan låta bli jakten..!!!  

 
 
Ingen bild

Alexander S

11 juli 2012 00:15

Ja att någon har skjutit den med pil i ögat är värkligen katastrof! Men jag vill tillägga att det är knappast någon bågjägare!
Jag har jagat hela mitt liv utbildad inom jakt jobbat på ett flertalet gårdar i Sverige och Skottland med jakt, jag har gjort det sedan barnsben är idag 34 så det är bara räkna hur många år det blir, jag har skjutit i runda slängar 700 klövvilt med studsaren, för några år sedan köpte jag mig en pilbåge och började skjuta och insåg att det var fruktansvärt kul, för 2 år sedan åkte jag på min första Sydafrika resa och jagade med pill och båge och jag kan tala om att den känslan som infinner sig när du står öga mot öga med en antilop på 1 ton och spänner bågen slår all jakt i Sverige som jag varit med om! Och vad det gäller träffsäkerheten så krävs det självklart att du tränar precis som med studsaren, sen att du lägger upp en bild på ett djur med pil i ögat är ju bara patetiskt jag skulle kunna lägga upp 100 bilder på sopor som skjutit av käken på en hjort med studsaren!

Daniel Hjort

11 juli 2012 12:30

Att jag la upp bilden var för att få en reaktion, PRECIS va jag lyckades få=) Tack=)

 
Ingen bild

Adamskiii

15 juli 2012 15:03

En wannabee jägare som vill ut och leka rambo i skogen för att fly den trista och grå vardagen som denne har i staden. Är resultatet av denna skadeskjutna råget. Alltså jag jagar själv. Ser inte alls något fel i bågjakten när det sköts korrekt och med rätt utrustning+ folk för detta.

Detta är först och främst fel pilbåge som använts och jaktspets är det inte heller på tal om. Utan en s.k kallas övningspets..du som jagar gris du skulle väl inte om jaktammon tryter jaga djuren med övningsammo eller hur?

Förövrigt så är det en trevlig blogg, angående grisarna på åtlarna så är (mina) oxså borta med vinden..få se om dom dyker upp snart igen=)?

Daniel Hjort

15 juli 2012 17:34

Tack=) kul o höra vad andra tycker o tänker med!!
De här med bågjakten kan ja inte mycket om, de va bilden som fick mig att reagera.!?
Nä jag skulle aldrig få för mig att skjuta med öv,ammo!!
De här med grisarna verkar de som att alla har samma "Problem" med? Men nu ha jag haft 14 grisar de sista nätterna, men vill inte skjuta på dom där riktigt än! Bättre att låta dom få vara ifred där nere och skjuta dom på åkrarna ist, vill ju göra bönderna glada med=)
Men de ha vatt lugnt på åkrarna med nu en vecka typ? Iof så ha vi skjutit väldigt mycket grisar de sista 2 månaderna!! Få väll se om man lyckas nån kväll i veckan? '
Ha de,!

 
Ingen bild

Adamskiii

15 juli 2012 20:02

Ja precis kom o tänka på det, det finns totalt 80ha med havre åker och korn+vall som en bonde har vid marken jag jagar på som mest består av skog i övrigt. Gissa vad jag såg när jag gick en rekrunda ute på fälten..jo sönderknaprad säd förövrigt. Så på måndag blir det ny inskjutning sedan vaka på fälten på kvällen/natten..får se vem som fäller första:)

Daniel Hjort

15 juli 2012 20:52

De ja=) Bara ge dig in i fälten=) De finns nog inte mycket som slår jakten i spannmålen, att verkligen få komma nära inpå dom=)
Tycker de e lite värre i år, då de är väldigt mycket suggor o kultingar.! Och till min förvåning är det väldigt mycket små suggor på bara 40-50 kilo? Va hände liksom?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards