danielsjakt

Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av Daniel Hjort - 20 augusti 2015 19:14

Igår var en dag jag aldrig kommer att glömma! Lykades äntligen skjuta min första bock!



Satt länge o väl och velade igår kväll, jaga eller inte jaga? Jag är  ingen pyrschmänniska, det här med tålamod är inte min grej men Strax innan kl 8 bestämmer jag mig ändå för att gå upp till en liten åker vi har som ligger väldigt avsides.



Smyger ut till åkern, kollar läget men det är lugnt, endast en hare som sitter mitt ute på åkern, smyger längs kanten bort till tornet. Precis när jag är uppe i tornet får jag syn på en bock när han reser sig nere i ena kanten, (något jag missat helt att han ens låg där.)
 
 
Ställer sig med full bredsida och kollar på mig, blev rädd för att han vaskat mig och skulle sticka snart, men fortsätter smyga i tornet, sätter mig och lägger an. Kramar avtryckaren och skottet går, ser att bocken tecknar bra men försvinner in i skogen, träff eller inte träff???? Kändes jätte bra så kan inte vara annat än träff men blev ändå osäker.
 
 
Ringer Daniel som jag pratat med tidigare under kvällen som även stod beredd om det skulle vara så och berättar vad som hänt, han styrker också på träff men eftersom mörkret låg i ryggen så bestämmer han sig för att ta med Axa ut så får hon söka upp den, då skymning och kuperad terräng gör allt svårare.
 
vi spårade bara 40 m óch där låg han inne i skogen, en fin 6:a var det dessutom!
 
Otroligt kul och spännande kväll! :-) Tack för hjälpen Daniel med spårning och Sammy för efterjobbet på kvällen sen :-)
 
   
 
 
Av: Martina Isaksson


Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards