danielsjakt

Alla inlägg den 4 augusti 2018

Av Daniel Hjort - 4 augusti 2018 16:41

Igår kade jag uppå en bild på min instagram på en liten getingfälla jag gjorde häromdagen då mitt hem fullkomligt exploderat av getingar och jag kan inte hitta något bo!?

 

Jag har aldrig tidigare fått så mycket kommentarer,meddelanden och dm om ett inlägg innan, och jag kände att jag aldrig kommer hinna svara alla så jag gör ett "Bild för bild" inlägg om det ist. 

 

Ta bara en vanlig pet-flaska helst en stor (Jag hade bara en mindre kvar)

 

Skär av halsen på flaskan, vänd sedan halsen upponer i botten på flaskan.

     

 

Tejpa sedan fast halsen i flaskan med silvertejp eller liknade. 

 

 

 

Sedan efter det, häller du bara i det du tror att getingarna gillar? Jag änvänder öl och honung ihopblandat och det har gett sjukt bra effekt.

 

 

 

och bara några timmar senare var botten på flaskan redan full av getingar.......

 

 

 

Lycka till i jakten på getingarna!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards