danielsjakt

Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Jocke lyckades igen😄

Av Daniel Hjort - 12 juli 2017 10:36






I lördags sköt Jocke sin första gris, en väldigt liten sådan, men som jag skrev innan så ska den rökas om ett litet tag😄 


Igår tog vi oss ut till jaktmarken igen, i hopp om att hitta några vildsvin igen.


Vi parkerade bilen mellan 2 större fält som inte ligger långt ifrån havren, det är just i detta området som vi har sett allra flest grisar nu i veckan. 


Vi såg direkt 2 stora grisar precis intill en liten udde som går ut en bit på åkern, ganska snabbt därpå kom det ut 2 till, mindre än dom 2 stora vi såg från början. 


Nu hade vi 2 stora suggor och 2 mindre grisar framför oss, det syntes tydligt att de två större var suggor, även en av dom mindre var pattade, men inte den minsta, det var en skjutbar gris och de var den vi skulle försöka oss på. 


Vi hukade oss och började åla mot grisarna. Vi kom in på ca 50 meter när en av grisarna anade oråd och flocken gav sig iväg men stannade ganska snart lite längre ner på åkern! 

Vi väntade ett tag för att grisarna skulle lugna sig lite innan vi kunde fortsätta mot dom. 


Griarna försvann bakom en krök på åkern och vi kunde utan problem rörande mot dom för att göra ett nytt försök. 


När vi kom runt hörnet hade vi grisarna väldigt nära oss, isf dom 2 stora suggorna. Men den skjutbara vi kollat ut var längre ner och där skulle vi aldrig kunna avlossa ett säkert skott? 


Dom 2 stora suggorna började röra sig ifrån oss, mot den gris vi ville komma åt, vi smög sakta efter stannade, satte oss på huk för att sedan göra om processen gång på gång innan vi var tillräckligt nära. 


Jocke började precis som jag få en adrenalinkick av händelsen, men jag sa till honom att bara ta de lugnt, vi hade gott om tid på oss. Skjut bara om du känner att det känns bra, tillfället kommer igen om du bestämmer för att inte skjuta. 


Vi satt en bra stund och kollade på flocken som nu bara var 40

metwr framför oss, vi hade fortfarande bra ljus och kunde lätt urskilja vilken av grisarna som var skjutbar. 


Jocke satte sig i skjutfärdig ställninh, jag satt precis bakom när skottet gick och grisen föll till marken. 


Vi gick fram och kollade på grisen och lyckan i Jockes ögon gick inte att ta miste på😄 

Jag kan erkänna att jag var precis lika glad som han😄 

 



Stort grattis till ännu en gris Jocke😄👍🏻🐗

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards