danielsjakt

Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Daniel Hjort - 21 maj 2017 12:20

Igår var nog årets hittils varmaste dag? Jag fick en hel del gjort här hemma, målade om min altan o trädgårdmöbler bl.a

 

När allt var klart och kvällen började komma packade jag in alla mina jaktprylar som behövdes för kvällen i bilen och åkte mot marken för att möta upp 2 killar som skulle följa med o jaga på mina åtlar. Jag visade ut dom till åtlarna och åkte en sväng för att ta lite bilder på olika vilt, tyvärr verkade det som om dom inte ville röra sig nått vidare igår kväll, men en del älgar o rådjur såg jag=)

 

 

När mörkret började falla åkte jag upp till platsen jag hade tänkt börja jaga på, en liten gård med några fina insprängda vallar som ligger fint inne i skogen.

Jag gick igenom kohagen för att komma upp på dom aktuella vallarna, den här gården ligger väldigt högt och det blåste en hel del där uppe på toppen men inget som verkade störa nått vidare.

När man är uppe på den högsta toppen har man bra översyn på vallarna ner i dalen, men där syntes inga vildsvin till. Jag fortsatte neråt för att kunna se dom två nedersta åkrarna lite bättre, och ganska direkt fick jag se ryggen på ett vildsvin som gick och betade ner mot mossen.

Jag tog det lugnt och smög mig in på 40 meter innan jag satte mig ner och tog upp bössan o siktade för att försöka avgöra va det var för djur, men efter en bra stund insåg jag att jag inte kunde till 100% se om det var en skjutbar eller inte? Så jag gick sakta därifrån och den fick fortsätta beta. Nu är skogens barnkammare i full gång och många suggor har precis fått sina kultingar och alla har inte tagit med dom ut på vallarna än, därav att jag avstod, jag vill ju inte avlossa ett skott jag aldrig kommer kunna ångra=(

 

 

Jag fortsatte min vandring genom natten men grisarna lös med sin frånvaro, lite konstigt kan jag tycka då jag sett en hel del grisar den senaste veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards