danielsjakt

Direktlänk till inlägg 1 september 2015

Skånska jakt och fiske mässan!

Av Daniel Hjort - 1 september 2015 17:03

I lördags och söndags gik den årliga jakt och fiske mässan på Bosjö kloster av stapeln.


Jag hade fått förfrågan att jobba där tillsammans med Red Moose och Jaktflix, självklart ställde jag upp.


 


Jag åkte ner tidigt i lördags morgon, men hann inte ner till mässan i tid då det ar väldigt mycket mer trafik än va jag hade förväntat mig=( Men jag kom iaf fram och var påplats strax efter kl 10, då var köerna in på området långa. Fick mitt utställarpass och kunde snabbt ta mig in och få den info jag behövde av Tobbe ang jobbet jag skulle göra. Vi sålde lite jaktfilmer och huvudsysslan var att dela ut presentkort på en gratis jaktfilm på sajten


www.jaktfix.se


Även att sälja abonnemang till hemsidan, jag tycker att det flöt på bra och vi hade bra med folk i montern nästan hela tiden, väldigt kul att många som läser bloggen kom fram och pratade lite med=)


Jag hann inte kolla över mässan alls under lördagen, men förstod på en del att det saknades en hel del stora utställare, bland annat alla vapenhandlare mm, vilket är väldigt synd.


På kvällen när mässan var över mötte vi upp Jagiska-Karin, hon hade jobbat löragen och hade inte möjlighet att vara med på mässan hela helgen, men under söndagen fanns hon på plats i ´montern med!!

 


 


Vi körde lite uppdelat på söndagen så att alla hade en chans att kolla av mässan!


Jag och Karin passade på att besöka Mamima jakt och kolla på Caroline Hagström m,f när dom visade upp sina hundar i vildsvins hägnet, där var bl,a en jämte, en wachtel och en kopov man kunde kolla på hur dom arbetade på olika sätt, alltid lika intressant att kolla på, och med tanke på att Caroline är väldigt duktig på just detta med vildsvin och hundar så bli det ännu mer intressant att kolla på och höra vad hon har att säga. Det var lite för mycket folk för att jag skulle komma åt att ta några bra bilder på hundar och vildsvin, men fick iaf kort på Caroline=)


   


Vi fortsatte vår rundvandring, träffade på en del känningar, samt en hel del nytt folk som visade sin uppskattning med det här med bloggar, alltid kul o höra!


 


Jag personligen tyckte att mässan var helt okej, har ju som sagt aldrig vart på den tidigare. Men visst att det märktes att en del utställare saknades, hoppas på en bättre mässa med fler utställare nästa år=)


Jag och Karin fick även med oss en del häftiga prylar från Feedcon som vi ska testa inom en snar frmti, så mer om de kommer snart.


Tack alla inblandade för en kanonhelg!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards