danielsjakt

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Daniel Hjort - 23 augusti 2015 03:46

Nu i veckan var jag och Martina ute i havren för att kolla om hon kunde få skjuta sig en gris, grisarna var redan ute när vi kom, 1 riktigt stor gris och en lite mindre, jag tyckte att den stora grisen såg ut som en galt, men kunde inte säga helt säkert, jag sa till martina att försöka sikta in sig på den lilla av dom, men tyvär hade hon tagit fel kikare med sig så det var inte alls lätt att se för henne, grisarna anade oråd och förvann. Eftersom de var jobb dagen därpå så åkte vi hemåt.


Igår hade jag med mig Sophie, bloggare på Jagiska.com ut på jakt, vi åkte till samma ställe som jag och Martina varit på, grisarna var ute även denna gång, vi smög upp i tornet och gjorde oss redo, tände lampan och såg först 2 lika stora grisar och sen en tredje, och från ingenstans kom den där stora grisen igen, och även denna gång ville ja få det till att de var en galt, grisarna gillade inte lampan och försvann in i skogen för att inte komm ut mer den natten.


Ikväll tänkte jag göra ett nytt försök, återigen på samma ställe som innan, kom ut kl 23 gick upp i tornet och hörde grisarna direkt, men kunde inte riktigt lokalisera exakt vart dom var så jag väntade oh väntade, gjorde ett test att tända den gröna lampan som upptäckte den och snabbt gav sig över stenmuren och in i trygghete i planteringen. jag lade ner bössn igen och en lång väntan började igen.


Jag hörde att det gick grisar inne i skogen och det lät som om de var mer än en gris, efter en stund kom dom ut, 2 lika stora grisar, denna gången skulle jag ha is i magen och inte tända lmpan fören jag hade lokaliserat vart grisarna var, hörde en långst upp i hörnet på åkern och tände lampan, såg grisen direkt oh följde den i säkert 15 minuter ihopp om att den skulle gå ut där havren är lite lägre, och till slut gjorde den det, jag kunde lugnt sikta på grisen och trycka av, grisen föll ihop på platsen och natten var räddad.


 


En liten gylta blev det den här gången.


Nu säger jag godnatt och god morgon till ala som stiger upp nu!


Ha en bra dag!=)

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards