danielsjakt

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Daniel Hjort - 16 augusti 2015 16:00

Då var den äntligen här, den omtalade bockjakten. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så vat jag faktiskt mer taggad detta året än åren innan!


Jag hade planerat att jaga gris hela naten fram till de ljusnar, men riktigt så blev de inte, jag var helt slut igår så jag la mig tidigt för att komma upp i bra tid.

Kl 03 ringde klockan och jag gjorde mig i ordning, tänkte att jag skulle hinna kolla till havren innan de ljusnar och de visade sig vara tomt där inatt, skönt de=)


De började ljusna och jag körde upp till stället jag hade planerat att sitta vid, men till min stora förvåning så hade jordbrukarn varit där kvällen innan och slagit ner all vall? Det ingick inte riktigt i mina planer, men jag smög runt på vallarna ändå ihopp om att få se en räv kanske, men både rävarna och rådjuren lös med sin frånvaro så jag började gå mot bilen igen Gick på vägen som går mellan åkrarna och tyckte att jag fick se nått i ögonvrån?

Mycket riktigt där om en enam liten gris o gick, ingen brådska på han inte, gick och puffade lite o strängarna med riktningner mot vassen vid åb, jag var lite smått förvånad då ja aldrig sett gris på den sidan marken tidigare! Det syntes väl att det var en liten galt, jag satte mig ner och tog stöd mot mitt knä och tryckte av, grisen föll ihop i smällen.

Nu blev de lite jobb innan de var dags för att åka och kolla på nästa ställe.

   


Allt gick ju bra, även att jag var lite bitter för att vallen oh därmed mina planer gick upp i rök, me fick ju en gris iaf.


Tog ur grisen lite snabbt och åkte till mitt nästa ställe, satte mig i skjutstegen, men tröttnade väldigt fort så jag gav upp och körde grisen till slakten och sen hem för att sova ikapp lite.


Snartska jag iväg och möta Daniel som vann bockjaktstävlingen, hoppas han har turen på sin sida ikväll=)


Hoppas det har gåt bra för er andra som har vart ute.


Jag tar garna emot era bilder och lägger upp på bloggen om ni vill?


Skicka dom i ett meddelande på facebbok eller till min mejl,


Daniel.Hjort@hotmail.com


Bli ju inte att man uppdaterar bloggen så myket, men ni kan följa mig på instagram där är jag lite mer flitig meduppdaterinen


@Danielhjort88


Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards