danielsjakt

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

En brokig gris!

Av Daniel Hjort - 15 augusti 2015 15:24

I torsdags kväll hade jag lite svårt att sova, och kände mig inte alls pigg på att ligga o glo i taket, så jag tog med mig min bössa och åkte ut till den marken där jag sköt grisen förra veckan. Bara lite vind för våg, hade inte en aning om grisarna fortfarande gik ihavren men det va värt ett försök.

Var på plats strax efter kl 22, gick ner mot åkerskanten där tornet står placerat, efter första trappsteget hör jag hur de smackar i havren, grisarna var alltså redan här. jag tyckte inte att det lät som de var så många, så satte mig bara till rätta i tornet och väntade. Kollade över åkern utan att se dom, de höll sig precis i kanten jämte tornet och där var ett träd i vägen för att man skulle kunna se.


Satt en bra stund utan att se nått, men tänkte att det är ju bara att vänta ut dom, så jag tog upp telefonen o satt o spelade lite för att få tiden till att gå.


Jag hörde hur grisarna rörde sig mer åt mitten på åkern ovh ja la ner telefonen för att fokusera på jakten ist, tände min gröna lampa och svepte över åkern, fik se en gris på ganska långt håll. och sen fik jag syn på en brokig gis, men plötsligt bara försvann den? Jag släckte lampan och försökte kyssna mig tillvart den tog vägen, hörde en ris ca 70 meter rån tornet, tände lmpan igen, men ingen gris...


Höll på så en stund till jag tillslut hittade grisen, såg att de var en mindre, väntade in rätt läge och tryckte av, efter skottet insåg jag att det var betydligt mer griar ut än va jag från början trott, grisarnaflydde i panik in mot skogen och det var svårt att veta om grisen jag skjutit på låg eller om den sprang iväg, väntade en stun innan jag gick ner ch började leta, inget bod eller hår någonstans, gick längs med skogskanten och kollade och plötsöigt hittade jag kanske mycket blod, oh de ledde in i planteringen, hörde hur grisen la ifrån sig ett morrande läte så jag förstod att grisen frtfarande var vid liv, jag väntde en stund innan jag gck in i planterinen då hörde jag den mycket tydligare, snabba andningar kom från det täta framför mig, gick väldigt försiktigt mot ljudet med bössan i högsta hugg, och till slut såg jag den och kunde avsluta. Klockan hade blivit mycket och jag snabbade migpå att få med grisen ut till vägen för att lasta den o köra till slakteriet, skulle ju snart upp och jobba=(

Slutet gott allting gott...


Ikväll tro jag bestämt att jag ska vara hemma oh bara ta de lugnt med en jaktfilm o öl! Ska föröka att INTE försova mig imån, har ju gjort de 3 år i rad nu=/

 


Lyckades till slut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards