danielsjakt

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Daniel Hjort - 12 juli 2015 14:13

 

Igår hade jag tänkt att stanna hemma från skogen, men jag somnade kl 18 o vaknade kl 21 igen och förstod att ja inte skulle lyckas sova inatt. Jag åkte ut i skogen med Axa o gick en långgrunda med henne, det var riktigt bra grisväder, så ja åkte hem med Axa bytte om o hämtade bössan. Körde ut till marken igen, hade redan bestämt vart ja skulle börja kvällen. Parkerade bilen på den lilla vägen in i planteringen som vanligt, gjorde mig i ordning och började gå ner mot en ödslig gård med lite vall o spannmål på åkrarna. 


Rundade maskinhallen och kom ut på en liten åker, där gick 3 rödgrisar. Men dom var nog bara på genomfart då dom sakta toh sig in i skogen. Jag satt kvar en stund för att se om dom kom tillbaka, men inga grisar syntes till. 


Gick neråt havren för o kolla där, det hade vart gris o gått igenom kunde man se, ja gick över havren för att komma ner till en väldigt instängd åker, först såg ja inget, men plötsligt kommer det 2 grisar en lite större o en mindre, förstod direkt att de måste va dom 2 små galtar jag har sett här innan. Men ville vara helt säker så jag satt o kollade väldigt länge innan jag konstaterade att det var dom. Valde ut en av dom satte mig ner för att få maximalt stöd och tryckte av, såg bara en gris springa därifrån, men såg aldrig vart den grisen jag sköt på tog vägen? 


Gick ner och började leta, inget blod någonstans och ganska högt gräs, var på väg att ge upp för att hämta hunden, då jag nästan kliver på grisen, den föll pladask i smällen! 


Nu började en lång väg fylld med svordomar innan jag hade fått grisen ut till vägen! 


Kul när man lyckas hitta skjutbara grisar, det mesta ha ju vart suggor med smått nu när vi har varit ute. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards