danielsjakt

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Daniel Hjort - 4 juli 2015 20:50

Igår kväll/natt var jag ute med min Bror o Victor i hopp om att hitta några grisar, men dom var inte på samma ställe som vi, vi såg några stycken, men svåra att komma åt, vi såg även suggan med de 7 små, och dom är ju alldeles för små för att skjuta på än!


Säden växer så det knakar, men än har de inte gått i mjölke, bara att vänta=)


Just nu sitter jag hemma o bara ta de lugnt efter den här varma dagen, fick ta med mig Axa ner till ån för att bada henne, sjukligt varmt idag!


Nu väntar jag bara på att Bodl ska komma och sen drar vi vidare ut i natten ihopp om att hitta grisarna, men det verkar som att grisarna gärna rör på sig tidigt på morgon, så jag hoppas Bodil är riktigt utvilad nu, de kan komma att bli väldigt sent/tidigt.


Skitjakt på er allihopa som ska ut ikväll=)


 


Av Daniel Hjort - 4 juli 2015 03:49

Nu har ju ännu en jaktsäsong passerat, och den nya har precis startat. Året som har vart har varit ett riktigt bra o roligt år, lärt mig massa nytt inom jakten, träffat en massa nytt jägarfolk och jagat så mycket jag bara hunnit med, inte fått så värst mycket skjutet, men de gör mig ingenting, har ju fått vara med på riktiga kanonjakter ihop med liksinnade människor.

Bloggen har rullar på och har mer än fördubblat sin besöksstatestik, det gör ju de ännu roligare att hålla på med bloggen om det dröjer mellan inläggen ibland, men är ju desto mer aktiv på Instagram, lite smidigare att hålla uppdateringen igång där=)

 

Här kommer ett axplock från mitt gångna år.

 

 

 

Lite spannmålsjakt.

 

En kväll i juli, Annelie o Eriks första spannmålsjakt.

       

Lyckad jakt med Carl i havren.

  

 

Erik med sitt första vildsvin!

 

Ett litet eftersök med gammeltaxen, den 16e aug! 

Ännu en lyckad natt i spannmålen.

 

 

Bockpremiären slutade i ett kprtare eftersök då Martin fick en skock grisar till sig ist för en bock, Pär o signar gjorde ett kanonjobb=)

 

Älgjakten gick väldigt bra för en del, min pappa fick äntligen skjuta en älg efter många års väntan!

   

Likså Andreas, han förvaltade sina chanser vilket resulterade i bla den här tjuren!

 

 

Bilderna här under är från en av den mest spännande och fartfyllda skyddjakter jag någonsin vart med om, vi lyckades skjuta 5 grisar den kvällen, Andreas sköt 4 mellan grisar och jag sköt en fin galt på 138 kg=)

     

 

 

2 dovhjortar blev de på pyrch.

 

 

Ett smaldjur för Nisses hund Ozzy!

 

En riktigt lyckad rådjursjakt på annandagen.

   

Jakten med en del av tjejerna från Jagiska tillhör en av mina absoluta favoriter under jaktsäsongen!

 

   

Även lite jakt med taxen hann vi med!

 

 

Helt klart ett minne jag aldrig kommer glömma är när jag sköt min livs största gris!

Väntar fortfarande på bogmontaget=(

 

     

 

 

Ännu mer lyckade jakter ihop med Andreas!

 

Ett tag tampades vi med väldigt mycket vildsvinsbök, men till slut fick vi bukt med problemen!

 

Carl leverade!

 

En minst sagt lyckad vildsvinsjakt på marker vi aldrig jagat med hund innan, det var riktigt uppskattat från både hundförare o passkyttar!

   

 

 

Jakten i nysådden gick också väldigt bra, skadorn minskade markant=)

 

         

Det har blivit väldigt mycket jakt ihop med Bodil!

     

Helgen i jönköping på Elmia o Harrys är oförglömligt!

 

   

Grisarna har kommit o gått på åtlarna!

     

     

 

Det var en del av vad vi har hunnit med under året, stort tack till alla inblandade, speciellt tack till alla bönder o markägare som gör detta möjligt.

Nu blickar vi framåt o hoppas på ett nytt fartfyllt jaktår=)

 

Gott nytt år på er alla jägare där ute!

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards