danielsjakt

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Daniel Hjort - 27 maj 2015 17:13

Hej..

 

Igår laddade jag upp en bild på facebook, en bild på mig med den stora galten jag sköt vid nyår. En bild jag inte sett innan, förens igår när jag fick den skickad till mig. Kollade på bilden och tänkte för mig själv att där ser man ju verkligen hur stor grisen är i jämförelse med mig. Tänkte inte så mycket på de utan laddade upp bilden på min bloggsida på Fb och delade den i gruppen "jägarliv"! Bilden kommenterades fort och debatten var igång om vilka bilder man "får" och inte "får" lägga upp på döda djur och speciellt som jägare, kommentarerna blev bara fler och fler, till slut kom mejlen, från hemliga konton, folk ville ha ihjäl mig, dom skrev ordagrant hur dom skulle göra med mig om dom hittade mig?? Inget jag ens tänker dela här då jag inte spelar på samma nivå som dom, till en början tänkte jag att jag låter väll bilden ligga kvar, men kommentarerna och mejlen fortsatte så bilden kom att tas bort av mig. Bilden har blivit anmäld flera gånger för "våldsamt innehåll"?

 

Självklart tar jag till mig de ni skriver och kan bara bättra mig!!

Jag respekterar att folk inte gillade bilden, och jag hade inte en tanke på att folk skulle ta så illa vid sig av en bild? Visst att bilden innehåller blod, men det är väll oftast en vardag med blod och döda djur för en jägare?

 

Saken var den att jag var i slakteriet och styckade en hjort när min mamma kom ner och ville fota grisen, jag drog fram grisen, hon fick sin bild och jag drog tillbaka grisen igen och fortsatte stycka. Många skrev att det var osmakligt att låta inälvorna hänga utanför och dessutom fota det, men nu är det så att blodet och de som ligger under grisen kommer nämligen från hjorten jag höll på att stycka!

 

Jag kan säga att jag handlade först och tänkte sen, denna gången. Oftast tänker jag alltid på vad jag lägger upp för bilder och att dom inte ska se allt för groteska ut, men denna gång gjorde jag bort mig, alla kan vi göra fel, men tycker de e lite märkligt att just denna bild blev så uppmärksammad då jag sett bilder i flera bloggar, fb grupper och instgram konton på djur med bortskjutna skallar, inälvor som hänger utanför mm. Och där har de då inte varit något negativt.

 

Nog om det. Nu ha jag fått ge en förklaring på mitt misstag, de kommer inte upprepas igen!

 

Bilden är nu borta från Fb, jag la upp bilden här men blurrade till den lite, min blogg är ju ändå något man väljer själv att gå in kika på, facebook ser ju även folk som inte vill se.

 

Här är väll kanske en något bättre bild på grisen som förhoppningsvis inte stöter någon?

 

 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

 

 


 

 

 

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards