danielsjakt

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Jakten med Eddie!

Av Daniel Hjort - 23 maj 2015 18:10

Igår var jag ju ute med systersonen Eddie, han har ju velat följa med nu en längre tid, och igår var det dags!

 

Vi åkte ut till marken vid kl 21 och skulle gå ner till en nysådd åker där bonden har sett gris denna veckan. Eddie var mer än taggad då jag lovat honom att han ska få skjuta en gris i år om bara omständigheterna är på vår sida så ska vi nog kunna lösa detta hoppas jag!

 

 

 

Eddie på väg ner till nysådden, spänningen på topp!

 

Där nere fanns inga grisar ikväll, men vi lyckades smyga oss på en bock, häftig känsla när man kommer in på typ 10 meter och djuret inte märker av oss fören ska ta upp kameran och fota, då blev det fart på honom!

 

Vi tog oss upp till nästa nysådd, men inga grisar där heller.

 

Så vi bestämde att ta oss till nästa mark och kolla lite där, ci perkerade bilen uppe på en höjd för att sedan ta oss 5-600 meter ner till åkrarna, prcis när vi kommer fram möts vi av 2 grisar varav en gigant, sjukt stor i kroppen, och sen en lite mindre, jag hann aldrig se va de var för kön på dom, men hade mina misstankar om att det var suggor, något sa mig de iaf?

 

Vi satt kvar en stund och ut kom grisarna igen, visst hade jag rätt 2 stora fina sugor, men inga synliga kultingar med sig, visserligen var gräset ganska högt där dom kom ut så de kunde mycket väl ha varit kultingar med!

 

Grisarna anande att vi var i närheten tro jag och bestämde sig för att lämna fältet. Man kan väll inte påstå att det var något superväder igår, halv storm där uppe på dom höga bergen.

 

Eddie var iaf nöjd även om han inte kom till skott denna gång, men som jag alltid sagt, det är de som är tjusningen i jakten, man ska inte alltid lyckas!

 

Ikväll få vi se om de bli någon jakt, är de samma väder som igår så skiter jag i de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards