danielsjakt

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Daniel Hjort - 21 maj 2015 18:21

Gokväll!!


jaha, då var det fredag imorgon igen, känns som att jag inte riktigt hinner med i tiden just nu. Känns ju som att det var igår jag kom hem från Elmia, och bävade lite inför en hektisk vecka på jobbet, men den här veckan gick ju riktigt fort? Bara en halv arbetsdag kvar sen helg igen=)

 

I morgon kommer min systerson Eddie på besök, och då tänkte jag att vi skulle ta oss ut i skogen för lite grisjakt. Nu ha jag ju inte jagat på nästan 2 veckor så det är efterlängtat nu.

 

Vi få se om vi ha vädret på vår sida imorgon, hoppas ju på det. Roligt bli det nog iaf, alltid kul att ha med sig Eddie, han är riktigt intresserad av jakt, men då han bor en bit bort så bli tillfällerna få för honom att följa med, men det bli de snart ändring på!

 

Jag fick lite jägarexamsböcker på Elmia som jag gav till honom, och han läser som aldrig förr nu, telefonen ringer i tid och otid, då ha han läst nått som han inte riktigt förstår om jakten och då få man ju svara så gott man kan=)

 

Hans första fråga idag när jag frågade om han ville med ut imorgon var om han fick skjuta om vi ser något?

 

Visst hoppas jag att de ska hända, nu ha han ju tränat en hel del med kulvapen, så jag känner mig säker, men man vet ju själv hur mycket som krävs innan man avlossar ett skott, men han blir nöjd bara vi ser lite vilt=)

 

 

 

Saken är den att Eddie brukar föra "tur" med sig, det händer ofta att det skjuts när han är med.

(Gammal bild från förra våren när han var med)

 

 

 

Liten eddie med bössa=)

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards