danielsjakt

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Daniel Hjort - 23 april 2015 18:59

Japp, nu va de dags igen, jakten jag brinner för allra mest ha dragit igång.

Igår var jag ute på marken och kollade läget lite, grisarna hade varit framme en hel del och bökat på vallarna, inget nytt precis. varensa åker har ju haft besök av gris den sista tiden.

Körde förbi en ganska stor åker som bönderna höll på att så med havre, och de vet jag ju sen tidigare år att de brukar dröja några dagar innan grisarna går i det, men inte i år av nåfon anledning? Bonnen ringde upp mig innan och sa att grisarna varit framme i nysådden redan igår kväll o härjat.

 

Så i morgon ger vi oss ut för att göra allt vi kan för att få bort grisarna från nysådden. Har igång många utav mina åtlar och foderplatser nu, bara för att försöka hålla grisarna borta från åkrarna, i vissa perioder märker jag att de funkar bra, men ibland funkar de inte alls. Men man måpste ju göra va man kan för att gå markägarnas önskemål till mötes.

 

Jag har inte hunnit jaga nånting på den marken sen jag sköt den skadade grisen, så nu har dom ju haft det lugnt några veckor, och eftersom jag jobbar som jag gör så jagar jag aldrig på veckorna, bli lite långt att åka med. Men snart bli de flytt och då bli de lite annorlunda, kommer ha 6 km till marken då ist för 4 mil, perfekt=)

 

 

För några dagar sen fick jag hem ett paket från Nordjakt med ett jaktatäll, och en eftersökslampa, ska väll vara lite av en testperson av dessa produkter.

Testade stället igår och de var riktigt bekvämt, varmt som fasen med!

 

Imorgon ska jag inviga det på "riktigt"=)

 

     

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards