danielsjakt

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Daniel Hjort - 1 april 2015 20:40

Japp, imorgon är det dags för mig att vara med när Bodil ska jag gris. Vi har matat ett bra tag nu och grisarna kommer varens Kväll, igår hade dom kommit redan kl 20:15 så det ska bli intressant att se om dom kommer samma tid imorgon eller om dom dyker upp överhuvudtaget? Det finns ju saker som kan ställa till det, och där åteln ligger har vinden en tendens att ändra på sig och snurra väldigt mycket!

 

Idag var jag och Andreas ute på åteln iaf och kollade till den lite, hällde ut väldigt mycket jäst majs och tjärade trädet mm!

 

 

 

Tjäran är väldigt populär så här års...

 

 

 

Idag blev det extra mycket jäst majs.

 

Markägarna satte ner en bal i vintras som var ganska orörd, men vi hällde en del majs på den för någon vecka sen och sen dess har grisarna smaskat en hel del i den.

 

 

Och inatt ha dom ännu mer att göra om dom kommer=)

 


Jag kommer uppdatera om hur jakten med Bodil går antingen imorgon eller på fredag.

 

 

En del skriver till mig och frågar om dom kan dela mina inlägg på sociala medier? Och visst få ni gärna göra det, inga som helst problem=)

 

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards