danielsjakt

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Daniel Hjort - 14 december 2014 17:29

Gokväll!!

 

Som jag skrev i tidigare inlägg så var tanken att vi skulle jaga lite med taxen i helgen, och visst blev det lite jakt iaf. 

Igår åkte jag, Fredrik och Richard ut och släppte taxen. Hon fick upp direkt och gick ett par varv i området innan de gick över stora vägen och in i nästa område. 

Kopplade henne och släppte om, precis i upptaget ringde Erik och ville ha med någon passkytt i älgjaktslaget. Grannlaget hade kört över en ensam "troligtvis" skadad kalv på den marken. Vi släppte båda Johans hundar utan att hitta någon älg inga slag i snön efter nån älg heller för den delen? 

 

Idah ha var det dags igen, tog en lång sovmorgon idag, och kl 11 var Erik hör och hämtade mig, vi åkte ut till en av hans marker och släppte. Även där blev de upptag snabbt. Det ringade på bra ute på ett uppväxt hygge tills rådjurwt troligtvis fått vind av mig och drog flera kilometer ut på grannmarken. Åkte runt och kopplade henne till slut när det började bli skymning. 

  

 

Tog ett pass i kanten mellan ett litet "hygge" och planteringen, tyvärr så gick de lite för långt in i planteringen:/ 

 

 

Sakerna frpn P4H kom väl till användning idag, blåste ganska kallt uppe på bergen👎 

 

Nästa helg ska jag äntligen följa med Bodil och co upp på dovhjortsjakt med hund. De se jag fram emot😃

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards