danielsjakt

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Nära skjuter ingen bock!

Av Daniel Hjort - 31 augusti 2014 19:40

God kväll i regnet!! 

 

Igår kväll var jag medbjuden av Martina på bockjakt. Vi skulle sitta på hennes mark, på en varsin åket som ligger insprängda mitt inne i skogen, kollade på gpsn vart jag skulle gå, var en liten bit genom skogen. Och när jag kom fram få jag se ett av dom finaste bockpass jag någonsin suttit på!

 

Första tanken var att här kommer jag få se rådjur, stigar överallt som gick in mot åkern:-) 

tyvärr så fanns där inget o sitta på så jag halvlåg lite jämte en stenmur. 

 

Tiden gick och de började skymma, en hare höll mig sällskap en stund fram till regnet kom, lyckligtvis slutade de lika fort som de kom. 

Satt och smdade med Martina när jag plötsligt kände mig iakttagen, kolla upp och där, bara 10 meter från mig stod bocken:-) 

"de här bli svårt" tänkte jag. 

Och svårt blev de, bocken tittade på mig flera gånger och under dom små stunderna han betade försökte jag ta bössan men då stirrade han på mig igen, och plötsligt gör han en rusning på någon meter och nu stod jag öga mot öga med honom, pulsen steg till Max och jag fattade att de aldrig skulle funka, han skuttade iväg lite och då fick jag upp bössan, men då fick han fart in i skogen och började skälla. Jag satt kvar med bössan i högsta hugg fram till jag inte kunde se mer i mörkret. Vilken upplevelse det är när man få sån närkontakt med vilda djur:-) 

 

 

Ett riktigt guldpass:-) 

 

Mötte upp Martina som inte sett någonting men var lika glad för de ändå:-) 

Tanken var att vi skulle jagat gris, men min tandvärk gjorde så att jag kände att jag inte ville sitta ute hela natten. 

På väg hem såg jag sugga med 5 rödgrisar gå över vägen. Kul med bra storlekar på grisarna. Hoppas på bra jakter i höst:-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards