danielsjakt

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Daniel Hjort - 30 augusti 2014 09:56

Igår kväll hoppade jag över bockjakten för att åka och hälsa på en kompis utanför Växjö! då hon aldrig svarade i telefonen så chansade jag och åkte ändå. Men väl framme så ringer hon och säger att hon är i Sävsjö, vi har alltså mött varann utan att veta om det:/ Aja blev ju en trevlig liten roadtrip ändå:-) 

 

Var hemma i Stockaryd igen vid 21 tiden och gjorde mig i ordning för att ta med mig Axa ut i den mörka natten👍 

tänkte testa henne på grävling:-) Aldrig gjort de innan och eftersom vi har väldigt mycket grävling på vissa av markerna så kan de ju vara kul o testa.. 

På väg ut fick jag se ett stort gäng med vildsvin, ca 20-25 grisar, gick och plockade spillsäd:-) inte speciellt rädda för min närvaro, 4 brokika grisar var med i gänget också! Så jäkla coola dom är, förr såg man betydligt fler "vita" grisar men nu händer det inte superofta längre. Kul att dom finns:-) 

Såg även 11 älgar på vägen ut, nu märks de att dom har börjat röra på sig allt mer. 

Fick en av kalvarna på bild lite hastigt!   

Såg 2 olika ko med dubbelkalv, kul med mycket föryngring:-)

 

Körde upp till en havre åker och släppte Axa, vi gick och gick men nån grävling syntes inte till! 

Efter några varv i åkern så drog vi oss hemåt igen.. 

Ikväll bli de först bockjakt med Martina och efter det ska vi till en mark jag aldrig vart på och jaga gris, nya marker nya möjligheter! 

 

Och nu stå jag redo att följa med pappa ut på hans nya 680ha där jag blev jaktledare. Dags att lära mig att hitta. Även sätta ut lite saltstenar mm:-) 

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards