danielsjakt

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Bockjakt med Johan!

Av Daniel Hjort - 24 augusti 2014 14:12

Jaha då börjar min semestervecka gå mot sitt slut men vilka jakt minen man fåt:). Den 16/8 hade ja oTomas fåt ett bocka pass där vi bara satt 200 meter ifrån varandra och vi var på plats kl 03:45 och kunde redan då höra rådjuren. När väll skjutljuset kom så var där en get samt en 6a ute på fältet så ja la mig ner och skjöt. Då både bock o get lämna platsen o sprang in i den höga viltåkern så börja självförtroendettryta:/. Men från ingen stans kom geten ut igen med en ny bock o sprang rätt bort i famnen på Tomas o ljudet eka från hans studsare:). Då hans bock la sig direkt så kom han bort och vi tog fram min unghund som ja tränat hela sommaren. Vi hitta tyvärr inge blod på skottplatsen men fortsatte att gå hunden markera att där var ngt. Efter vi gått 80 meter så närma vi oss viltåkern o ja bestämde mig då för att släppa unghunden o vi stod utanför. Det tog 1 min sen eka skallen därinifrån och vi förstod att han hittat den:) bra

  jobbat för en 7 månaders valp. Min till vänster. MMm

Då veckan fortsatte o vi prova några pass utan någonstörre framgång så kom onsdagen och ja fick skjuta en stångskadad bock den stackaren kunde knappt gå hade fåt en skada i buken. 

 

Så var det dags i går igen och komma ut lite. Redan när ja smög ut till passet så såg ja 1 get och 2 kidar men dom verka helt upptagna med något annat. Så ja smög förbi dom på 60 meter men dom rörde inte en fena mot mitt håll så ja tänkte att ja var tvungen o smyga upp o titta vad dom titta på. När ja väll kom upp på kullen så förstod ja var det var. En rävtik låg o sola sig på en sten och studsaren fick göra jobbet igen:)

 

Då jag ej var på passet ja skulle sitta på så fortsatte ja ner där ja skulle sitta. Tog inte lång tid fören ja hörde något i vasen vid ån och från ingen stans kom get med 2 kidar och en bock 4ra men tyckte denna fick sparas och tyckte inte det stämde överens med var ljudet kom ifrån och helt plösligt hörde man de berömda smackandet/gris!!!. Då började en timmes lång smygande innan ja förstod var det var en ensam galt och ja kunde skjuta:)Riktigt häftigt att få smyga rundor på en gris i fult dagsljus då dom nästan aldrig visar sig här nere vid den tiden på dygnet:) Nej nu blir det ladda för lite pyrch i kväll men hoppas inte på mycket då ja tycker ja redan haft nog tur:)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards