danielsjakt

Direktlänk till inlägg 21 juli 2014

Skyddsjakt 2 av 3!!

Av Daniel Hjort - 21 juli 2014 04:07

ikväll var de dags igen! 

 

I morse ras när jag vaknade ringde jag Anneli direkt och försöka få hit henne till kvällen och följa med ut på jakt, nog för att hon ville men hon trodde inte att hon skulle komma loss hemifrån. Jag gav upp ganska fort med mitt tjat och tänkte att vi ta de en annan gång! Men bara en liten stund senare ringde hon tillbaka och sa att hon kommer ner och följer  med. Jag har pratat med Anneli 100 tals gånger om hur jäkla kul de e att jaga i spannmålen så äntligen var de hennes tur att följa med. När hon väl kom hit satt vi och pratade lite allmänt innan vi hämtade Erik som också skulle med ut, men skulle gå ihop med John och Anton. Vi åkte in till Sävsjö för en pizza, innan vi åkte ut till marken för att möta John och Anton. 

Satt en bra stund och pratade lite om kvällen vem som skulle gå var och så vidare! När allt var klart åkte vi ut mot fälten! 

   

Jag och Anneli skulle åka till marken där jag och Carl hade massa grisar ute igår kväll men inte lyckades skjuta. 

Vi kom fram och gjorde ordning bössorna och gav oss ut i fältet, direkt hör vi smackande ljud och rör oss sakta mot ljudet och från ingenstans kommer en flock med kor och skrämmer skiten ur oss, hade inte en tanke på att de var kor i en intilliggande hage? Så de smackande ljudet kom alltså från kossorna! 

vi gick igenom första lilla åkern men inte ett ljus efter någon gris!

Sen vidare upp på nästa åker, och där va de dött med, jag sa till Anneli att grisarna kommer de e bara frågan om när? Så vi satte oss på stenmuren och väntade ist, tog en halvtimme innan vi hörde första grytmten från grisarna och spänningen steg direkt. vi väntade en stund så grisarna kände sig säkra innan en långsam ansmygning började! 

 

Anneli höll sig lugn till en början, till vi började närma oss dom och till slut var riktigt nära. Nu hade vi grisarna på 10 meter från oss och Anneli höll allt hårdare i min jacka, stackarn var livrädd. Men jag försökte lugna ner henne så gott jag kunde, och lyckades väll ganska bra till en början? 

Grisarna rörde sig från oss och jag ville att vi skulle ta oss fram till en nedtrampad plätt på 2x2 meter för att förhoppningsvis kunna skjuta på grisarna där, vi kom fram till de lilla "hålet" i havren och grisarna var nu bara några meter ifrån oss, Anneli var som fast klistrad på min rygg nu, jag tände min lampa och såg en stor gris gå rakt mot oss, den vände och fortsatte äta då nästa gris kom ut på bara 2 meter från oss och skottet gick. Inga problem grisen la sig och det rusade grisar runt våra fötter åt alla håll och kanter. Jag sa till Anneli att fortsätta va tyst för att grisarna var på väg ut igen, 

"nähä du, nu räcker de, ta mig och grisen här ifrån NU"

fick jag till svar:-) bäst att göra som hon säger, så vi tog grisen och gick till bilen! 

 

 

Smsade lite med John och dom hade gris framme med men kunde inte se dom. Dom ville fortsätta jaga lite till så jag och Anneli åkte till en annan åker där grisarna också vart en del, men där var de lugnt. Nu avbröt vi för den här natten, och åkte o mötte upp dom andra för att växla några ord. 

Nu hänger grisen i boden och jag tänker dra täcket över huvudet några timmar nu! 

 

God natt (morgon)?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards