danielsjakt

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Vildsvin vildsvin=)

Av Daniel Hjort - 25 juni 2014 20:39

Hej..

 

Blir lite mellanrum mellan inläggan men de få ni ta=)

Har inte hunnit jaga så jätte mycket då jag vatt sjukskriven och sen massa jobb efter de och sen kom midsommar mm..

 

Midsommar spenderades i Grebbestad, firade ihop med ett trevligt gäng!

 

Kom hem i lördgags, och va passade inte bättre än att åka och jaga, vädret var ju perfekt, så de fanns inga tvivel.

åkte ut och kollade i veten men där var de tomt, de har inte dragit igång riktigt än, men de kommer ju när som=)

 

kollade även av några andra ställen där jag kunde misstänka att grisarna var, men inga där heller?

 

Dimman blev bara tätare och tätare, och jag insåg att mina chanser att få se grisar minskade ganska mycket,oich jag började gå mot bilen. När jag kom fram till bilen få jag se 4 stora grisar i dimman och jag började smyga direkt, grisarna försvann en kort stund, men var snabbt ute igen, svårt att se om det var några kultingar med från början, så jag inriktade mig på en vit gris i gruppen, men till  in stora förvåning ser jag ett helt pärlband med kultingar efter suggorna, gick smidigt att räkna dom då jag bara hade 30 meter till dom, 19 små randiga kom på ett led, och jag la ner bössan och tog upp telefonen och började ta kort,vilket inte va så lätt i mörkret?

Sen vände jag på klacken och grisarna fick fortsätta att beta sitt gräs, nöjd och belåten åkte jag hemåt!

Som sagt, men en iphone bli de inga bra bilder i mörker=(

 

I söndags fick jag för mig att starta upp alla mina gamla foderplatser, samt att fylla på mat på alla mina åtlar, vet inte varför men att hålla igång åtlar och foderplatser är mer än halva nöjet med jakten, alltid kul o se va de finns för grisar på marken och hur många dom är osv!

 

 

Ett gammalt tjärträd fick lite ny tjära, och redan dagen efter hade dom vatt där!

 

Igår var jag ute och fyllde på igen, rent på alla åtlarna, och idag va de samma igen! Riktigt kul=)

 

Kollade till veteåkern idag, ingen mjölk i än, men vatten har de börjat bli så de e väll bara en tidsfråga nu innan de verkligen drar igång på riktigt..

 

Nå ja, de va väll va jag hade idag!

 

Ha de!

 

Glöm inte följa mig på instagram, nya uppdateringar hela tiden!

@DanielHjort88 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards