danielsjakt

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Daniel Hjort - 8 juni 2014 17:50

Hej!

 

som ni vet så var jag på Game fair i ullared nu i helgen, åkte ner i torsdags kl 14 för att handla de viktigaste (Strumpor o kalsonger)

Innan jag skulle möta upp Tomas och Jerry, Grundarna till J&T.

 

mötte upp dom ganska sent efter att de tog lite tid med annat=)

Dom var nästan helt klara med uppbyggnaden av skjutbanan.

Vi åkte ner tilol campingen och mötte upp alla andra som var med J&T Deras familj o vänner som skulle hjälpa till under mässan, de blev lite småprat och några öl innan de redan var natt!

Vaknade tidigt som fasen på lördagen, men lika bra var de för att hinna ner i tid till mässan då jag skulle möta upp Andreas, John, Thalin och Martin.

Vi strosade runt på mässan, kollade på lite allt möjligt, drack lite öl och hade de allmänt trevligt=)

 

Kollade även in när min bror skulle bedöma sina horn, poängen räckte till en bronsmedalj=)

 

Uppe hos J&T Provade dom att skjuta lerduvor, på anfallande björn mm, innan dom skulle ge sig hemåt igen..

 

J&T Explosive Adventures

 

Andreas in action...

 

 

Precis innan dom åkte hem träffade vi på Karin och bodil från Nordicwhunt bloggen, alltid lika trevligt att hänga med dom!

Vi strosade runt på mässan IGEN, pratade med mycket känningar!

 

Kolla in deras blogg www.Nordicwhunting.com

 

Regnet tog över mer och mer, och nu var mässan över och de va dags för kvällen förfest i husvagnarna, den höll ju iof inte på alls länge innan de va dags att gå till harrys=)

Riktigt trevligt där faktiskt, en del folk man känner sen innan, men även massa nytt folk att prata med!

 

Vet inte riktigt hur länge vi var där faktiskt? Tiden gick alldeles för fort tyvärr, men de e ju alltid likadant när man ha en trevlig stund=/

 

Linda och Sebbe, Ullared by night=)

 

Igår var sista mässdagen, jag var nere på mässan när den öppnade och väntade på Anneli och Peter som skulle komma in kl 12, så jag gick ner till Tysk och tjötade med henne, och försökte varva medlemmar till svenska jägarförbundet, (gick sådär, lyckades med Mr. kleins dotter iaf) alltid nått=)

 

Helena testar den nya ryggsäcken!

 

Anneli och Peter kom och de va dags för mig att visa dom de mest sevärda på mässan, de va varmt, mycket folk och jag va sleten som bara den, så jag var bara med Anneli o Peter nån timme innan jag ville åka hemåt, (Lider ju av sån sjuk hemlängtan)

 

Träffade ju även en del av er läsare, alltid lika roligt när ni hojtar till och vill prata lite=)

 

Jag hann förbi J&T innan jag åkte för att tacka och bocka för denna extremt roliga helg. Hoppas vi se snart igen!

 

Mässan i ullared och folket där få helt klart tummen upp=)

 

 

Men helgen var ju inte slut än, min enda tanke var att jag bara ville sova när jag kom hem, vilket jag gjorde en stund iaf.

sen kom suget efter jakt så jag ringde Martina och "tvingade" med henne ut. (hon är ju inte så svår att övertala)

Vi skulle för ovanlighetensskull sitta på åtel, Tian tog åteln där de har varit mest besök på den senaste tiden och jag tog en annan åtel!

När jag kom ner för vägen som går mot åteln hör jag att det är gris framme, smög sakta och länge inna  jag fick syn på en stor sugga, smög ännu närmre för att kolla om de va några små med, men kunde inte se dom, men när suggan fnös till hörde jag hur hela ledet kom efter henne=) Hon gick in i planteringen som går längs med vägen, hon höll sig 5-6 meter in i de täta från mig, hörde dom hur väl som helst, hon kom upp i vind och sen drog hon som en avlöning med dom små=)

 

Satte mig en stund och 30 min senare hör jag att de kommer fler grisar, men dom gick aldrig ut synligt på åteln, och när ljudet från dom var borta gav jag upp och hämtade Tina på hennes åtel, hos henna var de lugnt hela tiden tyvärr=( Bättre lycka nästa gång!

 

Idag var jag ute på min grannes mark där jag startade en åtel förr helgen, riktigt mycket gris hade d evarit där natten till idag, Väldigt mycket smått=) Alltid kul med föryngring!


 

 

Nu blickar vi framåt, en ny arbetsvecka väntar=)

 

 

Ha de bäst!!

 

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards