danielsjakt

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Tullgarn!

Av Daniel Hjort - 1 juni 2014 01:15

Igår var det Tullgarn för min del, hade inte tänk att åka alls, men efter att jag sett massa uppdateringar av andra på facebook så blev suget bara större:-) Så till slut löste det sig, fick åka med Mattias och Mikael upp. Det blev en trevlig tripp, långt att åka men de fanns mycket o prata om så tiden rullade på:-) 

 

Väl uppe på mässan träffade jag en hel del känningar som kag inte träffat på länge, Helena Angelica Robin Pontus Micke Tobbe mf! 

   

(Bilderna lånade av Angelica och Helena) vildvittrornasjakt..

Träffade även "kollegan" Alexandra Hellström från born to hunt bloggen, hann prata lite innan de va dags att gå vidare igen! 

 

Mässan i sig var väll inte riktigt va jag hade förväntat mig, förvånansvärt lite folk. Kanske hade med vädret o göra? Blåste en hel del och regnade nästan hela tiden, vi var inte där så länge.. Hann hem i bra tid så va passade inte bättre än lite jakt? 

 

Ringde Andreas och kollade om vi skulle ge oss ut på jakt? Och svaret va givetvis ett ja. Han behöver man inte fråga 2 gånger inte:-) 

vi åkte utåt marken kl 21:30, började med att kolla åtlar och foderplatser innan vi började jaga. Vi sa att vi skulle gå ner till ena åteln och kolla om grisarna var där? 

Väl framme så var de lugnt och tyst men vi fortsatte en liten bit längre ner på vägen och plötsligt stiger en stor fin gris upp på vägen 15 meter ifrån oss, vi stannade till och grisen fortsatte in i storskogen, det var ingen tvekan om att de var en galt, vi gick efter han en stund innan Andreas såg grisen i en liten lucka och tryckte till, grisen la sig på plats och de va dags att jobba.. 

 

En riktigt fin galt, Grattis igen Andreas:-) 

 

Kvällen tog ju givetvis inte slut där, tvärtom. 

Vi åkte ut till Andreas mark där han har en åtel ute på ett stort hygge och där har han haft besök av en riktigt stor gris i flera veckor, men han har bara varit där väldigt tidigt på morgonen så vi passade på att kolla där när vi ändå var ute. 

Vägen man kör ner till hygget kommer 2 rådjur i full fart, knappast skrämda av oss? 

Vi misstänkte direkt att grisarna var framme, vi stannade bilen några hundra meter ifrån åteln och började smyga neråt, när vi hade ca 100 meter kvar hörde vi att grisarna höll på med tunnan nere på hygget, då började pulsen stiga, vi tog god tid på oss att smyga för att inte skrämma den/dom! 

När vi väl kom fram verken hörde eller såg vi nånting? Alldeles knäpptyst, men plötsligt började grisen fnysa precis intill oss och pulsen ökade till Max. 

Vi skymtade grisen vid ett tillfälle och kunde kostatera att de var en riktigt stor galt, han gick fram och åt försvann igen och höll på så fram och tillbaka! Andreas hade kornet på huvudet men valde att avstå då vi trodde att han skulle komma fram från slyet, men tydligen så upptäckte han nog oss och smög iväg och sen var han som bortblåst:/ 

Jävligt spännande var de under en lång tid. 

En gris blev de ju iaf:-) 

 

Nu blickar Vi framåt och invänta jaktmässan i Ullared nästa helg:-) 

jag kommer vara där nere hela helgen. 

 

Ska du dit? 

 

 

Ha de..//Daniel

 
 
Ingen bild

Ricke

1 juni 2014 09:47

Härligt att du äntligen är igång igen. Bästa bloggen som vi har att följa. Fortsätt gärna med detta:-)

Daniel Hjort

29 juni 2014 09:50

Tack så mycket:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards