danielsjakt

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Daniel Hjort - 28 februari 2013 19:02

igår hade jag och Andreas lite tråkigt då han var ledig från jobbet! Så vi tog oss helt enkelt en tripp iväg för att jaga dovhjort! Vi satte oss på eftermiddan fram tills mörkret kom, jag lyckades skjuta en kalv! Var en hel del hjortar inne på oss, men för långa håll och dom klumpade ihop sig, ja precis så som det bruka bli när dom kommer många på en gång!


När de väl blivit mörkt så stack vi in till stan och åt pizza och bara fördröjde tiden! Sen åkte vi och hälsade på en kompis när vi ändå va i krokarna! Vi fick jaga gris med om vi ville, men jag va helt slut, så det fick andreas göra själv, men utan resultat! Under tiden satt jag o sov i bilen!

Idag på morgonen när det blev ljust var de dags igen! vi satt inte alls länge innan de kom några hjortar till Andreas och han lyckades skjuta 2 av dom=) Med bilen upplastad for vi hemåt igen, nöjda och sjukt trötta!

Kan säga att jag kommer somna ovaggad ikväll! Ska faktiskt gå och lägga mig ganska snart!!

 

Jag med min lilla kalv!=)

 

Och Andreas med sina två=)

Ovido - Quiz & Flashcards