danielsjakt

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Trädgårdsjakt!!!

Av Daniel Hjort - 25 februari 2013 20:19

Hey hey!


Är mitt uppe i en flytt så har inte riktigt haft tid att blogga! Men nu kommer ett litet inlägg! =)


Jag har jagat en del nu på nätterna! Sett mycket grisar men inte lyckats komma intill dom för att få ett säkert skott! och då är det ju lika bra att låta bli! Eller hur?


En kväll när jag var ute förra veckan så smög jag på grisarna på ett ställe där dom brukar vara! Men utan resultat då dom redan gått över vägen när jag kom, och andra sidan vägen får jag inte jaga=/


Satt på min sida i över en timme men grisarna ville inte ge sig tillbaka! Bara att lyfta på mössan!

När jag var på väg hem så såg jag en stor flock med grisar som gick och bökade i en trädgård som ligger precis på gränsen till det jag har att jaga på, brydde sig inte om mig överhuvudtaget! En bit bort hade jag lite turioturen och körde fast med bilen och fick ringa efter en markägare som kom och hjälpte mig, då berättade jag för honom om grisarna i trädgården och fick nummret till han som äger den!

Ringde tomtägarn dagen efter och sa till honom, och eftersom han inte bor där så hade han inte sett att hela trädgården var upponer vänd! han sa till mig att skjuta några om jag kunde! =)


Dagen därpå åkte jag ut tidigt för att sätta mig i trädgården! Men grisarna hann före mig, dom var redan där när jag kom! Blev en riktigt spännande ansmygning och efter 20 minuter lyckades jag skjuta en liten rödgris! Alltid kul när man kan hjälpa till och göra lite nytta! Nu har grisarna hållit sig borta från trädgården, men de är väll bara en tidsfråga innan dom är tillbaka! Men då kommer även jag att vara tillbaka=)

 

En perfekt liten matgris! Imån bli de styckning! Vi har ju ett gäng hängandes på åkeriet!


 

Nu har bloggen funnits i ett år redan! Dock har jag ju inte varit aktiv med den förens i juni 2012!

Det är hur kul som helst att dela med sig om allt som händer inom jakten! Eller ja, en del av de iaf!

Fått hur mycket nya följare som helst dom senaste månaderna! Får jätte mycket bra kommentarer och mejl osv!

Allt sånt gaddar mig bara att fortsätta med bloggandet! 


Och till er som bara skriver negativa kommentarer, det biter inte på mig! In i det ena örat och ut i det andra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards