danielsjakt

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Daniel Hjort - 9 februari 2013 14:40

Nu har jag och Andreas varit ute två kvällar i rad för att jaga gris! I torsdags var vi ute på Andreas åtlar och satt, tog väll en timme innan Andreas sköt en liten gylta, hos mig var de tvärdött, fördrev tiden med att kolla på tvp rådjur som smaskade i sig majsen! Vi var inte ute så länge utan åkte hem och tog hand om grisen ist!

 

Och sen var de dags för lite smygjakt igår Ute på mina marker! det var lugnt till en början och eftersom vi inte hade nått att sitta i vid den åkern stod vi i åkerskanten och glodde i nästan 2 timmar i halvstorm, trodde jag skulle frya ihjäl där ett tag, men skam den som ger sig! Redan efter en halvtimme såg vi 10 grisar komma från grannmarken, men dom ville aldrig komma över på rätt sida! När allt kändes som mest hopplöst kollade vi bakom oss då vi hörde nått konstigt ljud, och jovisst där kom gruppen vi hade väntat på 6 rödgrisar kom på led ut på åkern vi stod på, vi hade väldigt långt håll så vi hade bara is i magen och bestämde oss för att vänta in dom! När dom kom in på 70-80 meter satte jag mig ner och tog stöd mot benet och skjöt! Grisarna sprang åt alla håll och Andreas va ju inte sen på att skjuta han heller! 2 smällar och han fällde 2 grisar=) Det visade sig sen att den jag sköt på va bom, hittade kulnedslaget en bit framför grisen! Jaja inget o hänga läpp för=) Få prova snart igen!!

 

ilväll bli de lugnt på jaktfronten! Dags för 25 årsfest för min kära granne ist!!

 

Grisen Andreas sköt på sin åtel!

 

Och här är grisarna efter vår lilla ansmygning!!!

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards