danielsjakt

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Daniel Hjort - 23 januari 2013 22:07

Hallå på er!


Kom ju på att jag inte skrivit om jakten i helgen=/

I lördags var vi ju som sagt nere hos Magnus i järnforsen typ och jagade! Allt verkade lugnt enligt dom som bodde i området, dåligt med gris inne trodde dom då de vatt dåligt på åtlarna osv! Men ack så fel det var, redan i första såten hittade väll alla hundar gris efter bara några minuter! Hundarna skällde överallt, men grisarna ville inte ut till passkyttarna! Johans hund kom med en liten galt till mig direkt i upptaget, men de gick alldeles för fort för att hinna med o skjuta=( Sen låg hans hund så tätt inpå grisen så lite därför jag avstod från skott med, man vill ju inte riskera hundarnas liv för att få skjuta en gris! Den grisen skjöts sen av en annan passgranne! Det tog inte lång tid innan Gunnars hund kom en riktigt stor gris till mig, rakt emot mig, perfekt tänkte jag, men även där så stod hunden ivägen och jag kom aldrig åt att skjuta=( Andra såten va de tvärdött hos mig, men längre in hände de grejjer, grisar och hundar överallt! Men med tanke på att de va så sjukt kallt bröt jag efter nån timme och åkte till huset vi bodde i o packade mina saker! Och åkte hem precis när jakten va slut! Det blev 5 grisar totalt den dagen! Riktigt roligt och fruktansvät duktiga hundar!


På söndagen va de dags för vår storjakt på "hemmamarkerna" men som jag befarat i nån vecka så fanns där knappt en enda gris inne! Det har varit riktigt dåligt med gris på åtlarna! Sen va de ju inte länge sen vi hade vår andra storjakt så tro de spelade in det lite? Men men, man lär sig av sina misstag?

Nu är de bara att blicka framåt och se fram emot nästa säsong med hundjakter!

Känns riktigt skönt att man ha hittat folk med fruktansvärt duktiga hundar! De grymmaste jag vatt med om hittills! Hoppas ni vill vara med nästa år igen? Haha de löser sig nog!


Nähä nu e de dags att gå en sväng med Axa innan de bli natten!

Ha de bra så hörs vi!

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards