danielsjakt

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Daniel Hjort - 17 januari 2013 20:31

I helgen är de dags för säsongens sista storjakt! Tråkigt men sant!

På lördag ska vi vara på en av Magnus marker utanför järnforsen! Då bli det älg och grisjakt! Sist vi var där va de mycket gris i rörelse, så förhoppningarna är stora! Jag och Erik åker ner redan imån och möter upp alla andra! Ska bli kul o träffa skånes elit igen! =)


På söndag är de dags för jakt ute på dom markerna där jag brukar hålla till! Igår va jag och Andreas och fyllde på åtlarna med allt möjligt som är gott! Mycket tjära och surströmming blev det=) Hoppas det ger resultat! Har varit lite dåligt med slag den senaste veckan nu! Men de kanske hinner ändra sig! En av bönderna hade sett ett gäng grisar i helgen mitt i marken, och vi såg ett annat gäng io söndags natt! Hoppas nu bara att vädret bli bra med, men de ser ju bra ut änså länge iaf! Kommer nog visserligen bli kallt, men det är bara att bita ihop!

Jag kommer väll ha med mig datorn i helgen och uppdatera lite hela tiden, om tiden räcker till vill säga!!


Ska ni andra ut nu i helgen innan säsongen är slut på riktigt??


Ha de bäst  // Daniel  

Ovido - Quiz & Flashcards