danielsjakt

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

En rättelse!!

Av Daniel Hjort - 1 november 2012 21:07

För c:a 2 veckor sen blev jag kontaktad av Smålandstidningen/vetlandaposten, dom var intresserade av att följa med på en grisjakt med hund. Jag sa att vi skulle ha en jakt den 17-18 november, men dom ville inte vänta så länge utan dom ville att de skulle ske ganska snart, så jag satte mig här hemma o ringde runt till folk och frågade om dom ville vara med, fick även ringa runt till olika hundförare och kolla om dom va intresserade av att ställa upp på så kort tid, och de var ju inga problem som tur var!

jag hade ju trott att dom ville vara med och se hur en riktig hundjakt gick till? (de va ju därför jag ringde ihop allt folk)För när dom ringde sa dom att dom ville följa med och känna "jägarnas atmosfär"(?)


Det var bara de att dom var aldrig med på själva jakten, utan dom var mest intresserade av skyddsjakten visade de sig! Så dom ville prata med mig och en av alla markägare vi hjälper! Blev lite smått irriterad över de hela faktiskt, de var ju helt onödigt för mig att fixa o trixa om dom ändå inte skulle skriva nått om hundjakt i tidningen!?


Dom skrev bara om skyddsjakten och hur många grisar vi skjutit osv, i tidningen stod de ett 50 tal grisar sen i maj! Och det stämmer ju till viss del, men dom fick de till att låta som att de va på ett och samma område vilket givetvis inte stämmer, utan detta är på ett VÄLDIGT STORT område utspritt Vetlanda/sävsjö/Lammhult m,m! Jag förstår ju om de pratas efter detta? Därför vill jag klargöra hur de egentligen ligger till! Bli lätt att saker missuppfattas annars.


En del man pratar med tro att allt är jätte enkelt? Jag ser de snarare som tvärtom? Om folk visste hur många 1000 tals timmar vi lägger ner på grisarna varje år så skulle folk nog se de som en helt annan sak! Ibland går de bra, men för de mesta åker man hem tomhänt! Vill inte ens tänka på hur många nätter man suttit utan att ens hört ett ljud från en gris! Men detta är ju ett brinnande intresse för mig och just därför vill jag hålla på!


Har ju även hört att en del pratar om att vi skjuter på allt som rör sig, att man struntar i om man skjuter en sugga osv! Så är de ju absolut inte!!! Jag kan se till mig själv i detta läget, jag har skjutit 46 vildsvin totalt, varav 3 suggor av misstag... (ja, av misstag, man gå ju inte in för att skjuta suggorna) Men ingen av dom har haft nyfödda kultingar, en hade inga kultingar alls, men eftersom den va ganska stor så råder de inget tvivel om att hon hade haft kultingar nångång i tiden! Dom andra 2 har haft kultingar i sig, och då är ju ingen större skada skedd? Eller?


Nu tro jag att jag har fått de sagt som jag VET att en del har förutfattade meningar om! Men är det något ni vill veta? Fråga mig ist för att prata med andra som inte ha en aning om hur de egentligen ligger till!!

Nog om de nu!!

 

I helgen har vi väll inga direkta planer, bli väll lite skyddjakt nattetid! Men sen har jag och min bror pratat om att vi ska jaga rådjur med!? Men vi få väll se lite hur vi gör?

Ganska skönt att man inte har nått inplanerat för en gång skull utan ta de mer som de kommer ist!!

Ska ni andra ut och jaga i helgen? Skicka gärna bilder till min mejl så lägger jag upp dom här sen=)


Daniel.hjort@hotmail.com


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards