danielsjakt

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

skyddsjakt!!

Av Daniel Hjort - 22 september 2012 15:53

Nu har grisarna börjat gå hårt åt åkermarken och dom få havreåkrarna som är kvar, så denna helgen har jag och Andreas bestämt oss för att vakta på dom så mycket vi hinner!

Vi började i torsdags när vi ändå skulle ut o kolla efter en bock som vi sett flera gånger! Men det blev inte så mycket med det, fick ist åka runt och kolla vart grisarna hade förstört som mest!

På vissa ställen såg det riktigt illa ut, och bilden nedan var på ett ställe grisarna bökat upp under en natt, även i havren såg det riktigt illa ut! Så fort mörkret kom så gick vi upp till havren, och mycket riktigt så fanns de väldigt mycket grisar ute! Vi stod länge och siktade på dom, men svårt att få till ett bra skott, så vi började gå efter dom ist, efter en timmes ansmygning lyckades jag komma till skott, efter smällen fullkommligt kryllade det med grisar. Dom andra grisarna gick bara ner en bit i backen och fortsatte äta, men eftersom vi båda skulle jobba dagen efter och klockan började bli mycket så struntade vi i att gå efter dom!

Igår var vi ute i god tid, vi tänkte att regnet kan inte stoppa oss, även då lyckades jag skjuta en fin galt, och Andreas skjöt en fin matgris, vi såg grymt mycket gris inatt, men dom flesta var på fel sida gränsen, men vi tjurade och väntade på att den Andreas skjöt skulle gå över vägen så vi kom till skott, och efter en halvtimmes väntan var dom inne på våra marker och grisen blev på platsen! 10 minuter efter att han skjutit var vi uppe in havren igen, där behövde vi inte vänta alls, den stora galten var redan ute och smaskade, jag skjöt och grisen föll ihop i smällen!

En mycket lyckad kväll=)

Nu sitter jag hemma och väntar på Andreas, för ikväll ska vi ge oss ut igen, försöka oss på flocken vi såg igår!!

Skriver väll imån igen om vi lyckas med vår plan eller ej?

 

Kan förstå att bönderna börjar tröttna på vad grisarna ställer till med.

på denna åkern kommer en av oss sitta ikväll!

 

Här sitter jag med grisarna, tur galten stod nära en väg, för han va tung o dra ut!

 

Här har vi dom igen!

Hur går de för er andra?

Lägg gärna upp era bilder på min facebooksida!

http://www.facebook.com/#!/Danielsjakt


 
 
Ingen bild

mikael

22 september 2012 16:47

Grattis till bra resultat=) Du har klart den absolut bästa jaktbloggen av alla! Fortsätt göra bra och intresanta inlägg, tro du kommer komma långt inom jakten!!

Daniel Hjort

22 september 2012 16:51

Tack=) Kul o höra!!

 
Ingen bild

lizzi

22 september 2012 16:49

Grattis. kul att följa dig=)

Daniel Hjort

22 september 2012 16:50

Tack=)

 
Peter Jönsson

Peter Jönsson

22 september 2012 17:46

Grattis!

Kul att det går bra för vissa :)

http://www.vildmarknaden.se

Daniel Hjort

22 september 2012 19:23

Tack så mycket:-)

 
Daniel

Daniel

23 september 2012 13:04

Jisses vad grisar ni verkar ha! Grattis

http://www.danielsjakt.blogg.se

Daniel Hjort

23 september 2012 14:39

Jo dÅ de finns en hel del o skjuta! Gäller att ligga i:-)

 
Ingen bild

bengt

23 september 2012 22:35

bönderna ska vara glada att de finns såna som du, ihärdiga jägare som kan sin sak! synd bara att den äldre generationen inte fått upp intresset så som ni unga jägare!
fortsätt så här...

Daniel Hjort

24 september 2012 18:34

Ja de gäller att sköta de man tar åt sig=)

 
Ingen bild

adde

24 september 2012 18:30

Fan va kul o se att de går så bra för er, är de bara du och Andreas som jagar eller?

Daniel Hjort

24 september 2012 18:33

ja de där går ju i perioder, ibland se man massor med gris, och ibland inga alls!! Ja för de mesta är de bara han och jag, men vi är 6-7 stycken som håller ihop inom jakten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards