danielsjakt

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Planering av grisjakten!!!

Av Daniel Hjort - 2 september 2012 15:41

Nu är de full rulle som vanligt, mycket som ska planeras o de ska fixas o trixas hit o dit.! Men de löser sig med tiden=)

Nu till helgen (8-9 sept) är de dags för årets första vildsvinsjakt med hund! ÄNTLIGEN.!!!

Alla hundförare är fixat o klart, nu återstå de bara att fixa boende till dom med, men hoppas pappa kan lösa de i år igen! Jag har vatt ute en del o kollat ut pass på marken och röjt lite där de behövdes, dock så är jag långt ifrån klar, men ska väll ut varje kväll denna veckan med!

Jag matar för fullt på åtlarna och foderplatserna, och de se mycket bra ut, med mycket gris i alla storlekar!

jakten med "mitt" lag är på söndag, men på lördag bli de jakt ute på en mark utanför lammhult, med Johan o CO, skitkul att jaga på nya marker, de se jag fram emot!

 

..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
...................................

sen har ju bockjakten gått bättre för min del dom senaste veckorna, ha skjutit tre bockar nu, varav en jättefin bock=) Erik ha skjutit en riktigt fin bock med=)

Här är en bock jag skjöt igår ute i brohult på pappas mark, har inte varit där ute alls o jagat i år, men Fredrik (min bror) har suttit där en del så man kan ju säga att han blev snuvad på denna!!

   

Och denna skjöt jag nu i veckan ute i simnatorp!! Även en liten pinnbock, som inte ens va värt att ta kort på!!

 

Och denna skjöt erik förra veckan!!! Riktigt fin!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Ovido - Quiz & Flashcards