danielsjakt

Alla inlägg under juli 2012

Av Daniel Hjort - 3 juli 2012 16:56

klicka på länken nedan så kommer ni till den offeciella facebook sidan för Danielsjakt..!


http://www.facebook.com/Danielsjakt  

Av Daniel Hjort - 2 juli 2012 18:05

Kolla in denna bloggen som drivs av en kille från västervik, mycket bra filmer och annat som har med jakten o göra=)

http://www.jaktbloggen.com/

och här kan ni "glla" deras sida på facebook..!

http://www.facebook.com/#!/jaktbloggen


 

kolla in en av filmerna=)

http://www.youtube.com/watch?v=MofJPJHp3Us


Av Daniel Hjort - 2 juli 2012 16:29

Japp då va de dags att fixa en åtel till ett par km ifrån den jag har så mycket gris på varje natt.. vi vet ju om att de finns 2 suggor o 14 lite större kultingar i ett gäng och 2 suggor o 12 småkultingar som rör sig på de området där den nya åteln ska vara, och dom grupperna har vi inte lyckats få ner till den stora åteln, så jag och markägarn pratade om detta idag, han ville även att jag skulle starta en till på ett annat håll med? Men få se hur jag gör, man ska ju hinna med o sköta allt med, de gäller ju att de skjuts lite på dom också så man inte bara mata in dom..!!


Har även börjat planera lite inför hösten grisjakter med hund=) Kommer bli hur bra som helst detta=) Men där gäller ju samma med, mycket jobb som ska genomföras för att få allt till att gå ihop, mycket passröjningar tornbygge etc, tur man har kompisar som hjälper till mycket=) De tackar vi för=)


Jag och Andreas ska ut med torn och skjutstegar i havren nu till helgen med, än så länge har den ju inte gått i ax, men de vet vi ju sen tidigare år att rätt som det är så smäller de ju bara till och grisarna härjar för fullt..!  

Av Daniel Hjort - 1 juli 2012 02:48

Har ju varit ute med Andreas ikväll o jagat gris. när vi kom till åteln hade det redan varit en stor grupp med grisar där, så vi struntade i att sätta oss, så vi körde lite skyddsjakt ist!! Vi fick syn på 2 stora suggor med 12 kultingar, varav en trebent, men de va omöjligt att komma till skott då alla smågrisar gick ihop i en stor klump, vi satt och siktade på dom en bra stund, men sen kom regnet och då gav dom sig iväg=( Så vi få väll försöka ta den trebente imån ist..!

När vi tyckte att de började dö ut lite så ringde Johan och ville ha hjälp med en gris han skjutit på. och självklart gav vi oss iväg ut till hans mark för att hjälpa till..! Jag fick gå c:a 50 meter i lina med Axa innan hon hittade grisen stendöd inne på en uppväxt vall..!

Ingen blev väll gladare än jag? Det är ju precis detta jag ha velat hela tiden=) Få gå på RIKTIGA eftersök, och det är ju bra att börja med dom lätta, och jobba sig uppåt. Både jag och Axa e ju nya vad de gäller den här biten med eftersök=)


Grattis Johan till galten=)  

Ovido - Quiz & Flashcards