danielsjakt

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

Oj oj vilken tur!!

Av Daniel Hjort - 21 juli 2012 04:18

Ikväll kan jag säga att jag fick mig en chock som heter duga!!

Jag och Pär har varit ute ikväll, och vi hade planerat o sätta oss i ekbacken där jag hade mycket gris sist.!

Vi var ute i bra tid, en halvtimme innan grisarna brukar komma ut där, men när vi kom fram va de 2 grisar ute redan, vi kollade en stund på dom för att försäkra oss om att de inte va suggor! Och nej, vi kunde verken se eller höra några kultingar, de va ju trots allt ganska ljust ute fortfarande så de va ju inte svårt att se:! Jag bestämde mig för att du skjuta den minsta av dom två, sagt och gjort, jag skjöt och precis i smällen hör jag små grisar skrika.!

Då kom de 5 små randiga kultingar o sprang 20 meter framför oss, typ 70 meter ifrån grisen jag nyss skjutit, grps ju av panik och va bergsäker på att kultingarna tillhörde grisen jag nyss skjutit på, så jag laddade om och fick en liten i kornet och tryckte till den med!! Sa till Pär att vi måste försöka få ihjäl dom nu, men i samma veva var dom borta!!? Jag gick ner till den stora grisen på åkern för att kolla om de va suggan jag skjutit, men vilken glädje det uppstod när jag såg att de va en gylta, hade alltså gjort helt rätt ändå.! Nu va de ju synd att skjuta den lilla med facit i hand, men det går ju inte få de ogjort iaf.! Gyltan var väldigt rund om buken så jag trodde att hon hade kultingar i sig, men inte ens de, hon var väll bara allmänt välgödd=)

Men fan vilken tur man kan ha ibland? Kunde ju lika gärna valt att skjuta på den andra,.!! Men dom kulingarna va nog inte så gamla heller, verka vara födda sent i år.!?

Vi fortsatte vår jakt och gick igenom havren och lite andra vallar, men där va de tomt, på väg till en annan mark där vi bara skulle kolla till carls åtel lite ser vi en fin liten galt, givetvis på grannmarken.! Men efter den va de lugnt.!

Det lilla elit gänget har ju vatt ute på annat håll ikväll med, och Sporre fick skjuta sin första gris=) Grattis igen.! Förra veckan skjöt Anton sin första och igår skjöt Thalin en fin galt på sin nya åtel.! (Bilder kommer nedan)

 

Här är grisarna från ikväll.! Den stora och den lilla va dom jag skjöt, och mitten grisen är Sporres!!  

Sporre med sin första gris=)  

Anton med sin första gris=)   Den senaste grisen Thalin skjöt!

 
 
SK

SK

21 juli 2012 14:39

Nu är du väl stollt över dig själv som har fått skjuta ihjäl några djur, kommer det att vara ditt nya fritidssyssylsättning i framtiden din jävla bastard!!

http://SK

Daniel Hjort

21 juli 2012 15:13

Kan väll inte påstå att jag är stolt precis? Kul när man lyckas ibland, och visst jag jagar för att jag är grymt intresserad av jakt, men sen är de ju inte så som många framhäver att man dödar allt man ser, jakten handlar om så mycket mer!! Och nu är de så att vi har stora problem med vildsvinen, och för att bönderna ska kunna få sitt företag att gå ihop, måste avskkjutningen öka på just vildsvinen.! Bli ju inte hållbart i längen att bara låta dom va heller?

 
Ingen bild

carlsson

21 juli 2012 15:32

Tycker du har en intressant blogg, du tar upp sånt som alla jägare nån gång råkar ut för men ändå aldrig nämner..! STORT PLUS till dig, och sen ang, alla hat kommentarer? Strunta bara i dom, de e ju ingen som tvingar folk att besöka din blogg!! Keep Going=)

Daniel Hjort

21 juli 2012 15:43

tackar=) de ha jag aldrig tänkt på faktiskt.!? nja, de går in i ena örat o ut i de andra, inget jag tar åt mig av=)

 
Ingen bild

Kerstin Fredin

23 juli 2012 17:37

Klokt och sansat svar till SD! BRA! F ö håller jag helt med "carlsson" här.

Daniel Hjort

23 juli 2012 22:04

Tack för de=) Ja, jag förstår inte varför folk gå in o läser om dom nu tycker de e så hemskt? Bloggen heter ju ändå Danielsjakt, och namnet talar ju lite om va bloggen handlar om=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards