danielsjakt

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

mycket gris ikväll! fick även skjuta en galt=)

Av Daniel Hjort - 18 juli 2012 04:57

Bilder kommer längre ner!!


klockan är 5 på morgon nu, och jag har precis kommit hem från skogen=) Har varit en händelserik natt igen=)


Hade bestämt mig för att sitta i ekbacken vid en liten åker, där jag ha sett gris ganska ofta nu.! Har sett grisarna strax innan 23 så jag va på plats kl 22 för att hinna före dom.!

Det var lugnt en bra stund, men vipps så va grisarna framme.! Kom ut 6 stora grisar längst ner på åkern, va helt omöjligt att se om de va några kultingar med i de höga gräset, så jag bestämmde mig för att vänta och se om dom kom nämre eller ej.!? När dom inte ville gå längre upp i backen så tänkte jag smyga mig på dom för att se om jag kunde komma till skott? Precis när jag tagit fösta steget fnyser de till 10 meter framför mig, och 2 andra grisar upptäcker mig!! Detta var alltså 2 grisar jag verken sett eller hört utan var bara fokuserad på dom andra 6 som också försvann i samma veva=(

Men jag tänkte, skam den som ger sig, så jag gick 70 meter längre ner i backen och satte mig intill kärret.! Hörde länge hur grisarna rumlade runt där inne.! Men dom ville inte komma ut igen.! kl 1 struntade jag i de och åkte ner till en av mina åtlar ist där de ha varit mycket gris dom senaste nätterna! När jag kom dit så va de redan en grupp på åteln, men bara med suggor o kultingar, lyckades smyga mig upp i kojjan utan att bli upptäckt, men givetvis så blåste dörren upp o de small till rätt bra, o där försvann grisarna.! Blev ju lite dötid där ett tag, men sen kom tre stora grisar o gick över vändplanen, så hann inte få sikte på dom, kom ytterligare en stor gris, sen ett stort gäng som klumpade ihop sig vid maten, men dom försvann snabbt dom med, något verkade störa dom? Vind av mig kanske?

Var tyst länge efter att dom försvann, och när jag satt där i min dvala så hör jag plötsligt att de e gris vid ett av tjärträden, och sen hör jag att de e en vid de andra trädet med.! Äntligen, var min första tanke. Satt och höll tummarna för att dom skulle komma ut på planen, och mycket riktigt så kom en av dom ut och ställde sig o vädrade i luften.! Uppfattade den som en ganska liten gris på typ 40 kg? (jag är värdelös på att viktbedömma ensamma djur) Grisen vred upp bredsidan och skottet gick, grisen flög in i planteringen och då kommer gris nr 2 och springer över planen, en riktigt STOR en.! (Undra om de va en större galt?) 

Jag gick ner från kojjan och hörde hur den låg o fnös och sprätte omkring där inne, det blev tyst efter någon minut, då gick jag till bilen o hämtade lampan.! Trodde jag visste till 100% Vart han låg, så jag traskade in i planteringen men kunde inte se han? Gick och letade efter blod, men såg inget alls? Fan tänkte jag, eftersök igen?? Nej, när jag precis skulle ta och ringa Ante så gick jag på grisen, där låg han stendöd=) Han hade bara gått 15 meter typ, så de va ju inte långt o dra heller=) Skönt när de går som man vill!!


Nu när de e dags för många att gå upp o jobba, tänker jag ist krypa ner i sängen=) Sova några timmar, bli ju snart kväll igen och då är de jag som ska ut o jaga igen=)


Godnatt!!


 

Här satt jag första halvan av natten! Riktigt fint ställe o vakta på!!  


Här har vi grisen, dock inga större betar på denna heller, men de e ju min vanliga tur=( Han vägde 82 kg levande vikt.! Va ett helvete att få in han i bilen själv, men efter mycket om o men så lyckades de med!!

Fick ringa o väcka pappa då jag behövde hjälp att hänga upp den, De va ju mindre populärt om man säger så=) Haha


 
 
Daniel

Daniel

18 juli 2012 07:53

Grattis till grisarna!

http://www.danielsjakt.blogg.se

Daniel Hjort

18 juli 2012 16:44

Tackar=)

 
Ingen bild

Sissi

18 juli 2012 08:55

Usch va blodig han vart varför duschar u em inte innan så e ser lite fräschare ut för?

Daniel Hjort

18 juli 2012 16:45

äcsh.! Skinnet ska ju ändå av sen ju..! brukar spola av dom lite innan jag tar ur dom! Men denna bilden e ju tagen på skottplatsen=)

 
Peter

Peter

18 juli 2012 15:57

Låter som om du har rejält med vildsvin på er mark. Vart i landet jagar du ?

http://www.jaktannonser.net

Daniel Hjort

18 juli 2012 16:43

ja stundtals är det mycket gris, men ibland är dom som bortblåsta! är utanför vetlanda och jagar, har tillgång till väldigt stora areal att jaga på, så möjligheterna att skjuta bli ju ganska stora!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards