danielsjakt

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

vildsvinshägn!!!

Av Daniel Hjort - 15 juli 2012 17:35

  


Funderar på om jag skulle ta med mig Axa ner till BG Nästa vecka (Om han är hemma)? Och släppa henne i hägnet igen? Va ju trots allt ett tag sen sist. Vill se lite hur hon har mognat sen förra gången OMhon ens har mognat nått alls? Man vet ju aldrig som sagt? få väll ta o ringa BG o kolla läget först.! Ska jag vara riktigt ärlig så ha jag redan tröttnat på semestern och den ha inte ens börjat?

Ha varit ute 3 nätter i rad nu, och sett 3 grisar, o de va inatt, men kom inte åt att skjuta på dom, då de va en sugga med en kulting och en gylta, men gick inte riktigt urskilja vem som var sugga och inte? Ikväll tro jag de bli soffan ist för skogen? Känns inte ens lockande att åka ut en hel natt igen?

Aja hoppas ni andra skjuter lite gris inatt iaf=)

Maila gärna över bilder om ni vill?


Daniel.hjort@hotmail.com


 
 
Ingen bild

yvonne svanström

15 juli 2012 21:01

Tycker det är ganska så tragiskt, när man vill kritisera något, som en del gjort här i din blogg,eller skickar kritiska mail, så gör dom det anonymt, Varför? Vågar dom inte stå upp för sina åsikter, eller klarar dom inte av att argumtera varför de tycker som de gör, kanske har de det inte klart för sig själva? Utan bara vräker ur sig, det är ju lätt här på nätet, personligen så tror jag att dom flesta som yttrar sig med ord som, mördare, djurplågare, osv, inte har den minsta kunskap om naturen och hur det fungerar där överhuvudtaget, ta det här med grisarna till exempel, dom fullständigt exploderar i antal, förstör planteringar och åkrar, dom leder numera statistiken för viltolyckor, dom har inga naturliga fiender, förutom om det blir en väldigt sträng vinter, vill dom som tycker det är så hemskt att skjuta dom verkligen att dom ska fortsätta att explodera i antal,,,, kan rekommendera att ni googlar på vildsvin, då får ni nog klart för er att vi snart står inför ett riktigt problem, dom förökar sig och förstör i en takt som jägarna och deras avskjutning inte hinner med i dagsläget.
Sedan det här med vargen, ja, hur många av dom som har synpunkter om detta, har ens en procent av vargälskarna haft någon som helst erfarenhet? Skulle inte tro det. Summan av min kardemumma, det är så lätt för en del att ha åsikter om något som dom inte är det minsta insatta i, då är det ju tryggt att gömma sig i anonymiteten,,, skaffa er lite kött på benen om det ni kommenterar och träd fram, i stället för att bara tjafsa.

Daniel Hjort

15 juli 2012 21:14

Kunde inte sagt de bättre själv=) Men tyvärr så kommer hatmailen och kommentarena bli vardagsmat tro jag? Vet inte hur mycket ANONYMA Mejl jag har fått, där det ända man kan läsa är vilken idiot, mördare, djurplågare etc etc jag är!! Jag bedriver jakten på ett humant sätt, sköter utfodring så gott jag kan skjuter inte på allt jag ser, vilket många verkar tro??
Aja, de e helt valfritt att läsa vad jag skriver..!

 
Ingen bild

Bert

15 juli 2012 21:07

härlig blogg du har..! Läser ofta din blogg, har sett va den ha växt i besökantalet på så kort tid=) Kul att så många vill följa dig o dina vänner..! Keep going=)

Daniel Hjort

15 juli 2012 21:08

Tack=) Ja jag har med sett detta, ska jag va ärlig så trodde jag inte att de skulle bli så många när jag startade den!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Hjort - 4 maj 2019 12:43

Igår var jag på jobb på Lagerbutiken i Stockaryd genom Fodax. Var även inbjuden som gäst då jag är från Stockaryd från böran. En trevlig liten tillställnng.    Hade tidigare på dagen bestämt med Andreas att vi skulle jaga ihop ute på mina jaktmar...

Av Daniel Hjort - 26 april 2019 14:11


Nu har jag jagat en hel del den senaste tiden, det har gått förvånansvärt bra dessutom. Några grisar har det blivit.   Jag har ganska mycket mark att jaga på, vilket resulterar i att möjligheten att få skjuta ett vildsvin ökar. Det är extremt ...

Av Daniel Hjort - 16 mars 2019 13:26

ÄNTLIGEN blev det jag för mig igen, på tok för länge sedan sen jag jagade en hel natt.   Det har varit extremt mycket jobb förmin del. Mitt vanliga jobb tar ju sin tid och iom med mina ambassadörbyten så har även det tagit tid, mycket fotografer...

Av Daniel Hjort - 9 februari 2019 16:46

Som många av er sett på mina sociala medier och andra kanaler har jag fått den stora äran att bli ambassadör för sveriges största och mest kända jaktbutik/webshop.    Så fort jag fick frågan visste jag att detta skulle bli kul=)  Det var något he...

Av Daniel Hjort - 28 december 2018 18:04


Julafton i all ära, men visst är det skönt när kvällen kommer och firandet är över?    Många åker nog gärna hem och slänger sig på soffan efter alla middgar och ståhej, det gör ju gärna jag med i regel, men energin var på topp och vädret var helt...

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Skapa flashcards