danielsjakt

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Daniel Hjort - 27 juni 2012 19:38

Var ute igår och skulle kolla till åtlarna lite nu efter midsommar o allt som vart, har ju alltid bössan med mig när jag gör det, man vet ju aldrig.!? Så när jag kom upp på min ena åtel stod det 9 stycken små randiga kultingar och åt under spridan, men dom var väldigt små, så jag lät bli att skjuta.! När jag kom ner till min andra åtel kryllar det med grisar. lite större kultingar, det va väll 35-40 stycken, alltså riktigt många=) Jag skjöt en av dom, men dom andra skrämdes väll inget speciellt av det. utan dom fortsatte äta, inte förens jag kom lite nämre dom drog dom sig tillbaka..! Skottet tog lite illa, in snett framifrån och ut långt bak så det var inget att ta vara på i matväg, men däremot så har jag använt den lilla grisen idag och dragit runt den i skogen, och sen låtit Axa få spåra upp den.:! Gick riktigt bra denna gången med=)  

Drog runt grisen c:a 200 meter.! sen åkte jag hem o gjorde lite annat i 2 timmar och väntade på att regnet skulle lugna ner sig lite..!!  

Tog med mig Axa ut igen och började spåra.! Glömde ju givetvis min spårlina hemma, så det fick bli vanligt koppel denna gången=)  


Jag "gömde" grisen i lite högre gräs, men hon hade inga som helst problem att hitta den=) Nu hoppas jag bara att jag kan få göra ett liknande eftersök på riktigt, för o se hur hon klara av det?

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards