danielsjakt

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Daniel Hjort - 18 juni 2012 22:54

Precis hemkommen från en runda i skogen, har varit och matat på åtlarna lite nu ikväll. Hann dock bara med två av dom, då det är jobb imån och jag kom iväg lite senare än planerat:/ Både min gamla och den nya åteln va rensade från mat, finns en hel del gris på mina åtlar nu..! Väldigt mycket kultingar få man ju lov o säga, så riggade upp min kamera på den gamla åteln nu ikväll så jag kan lägga upp lite bilder här framåt i veckan..!! här kommer lite bilder på åtlarna..!!  

Här är den gamla åteln, har varit lugnt där en längre tid, men dom sista 5 veckorna ha grisarna varit där nästan varje natt..! Bli lite "före o efter" bilder här..!  

Lite gott måste ju även svinen ha=)  

Och här är min nya åtel, den ligger c:a 3 km från den gamla och det är väll 4 månader sen jag startade den, och här är det gris varje natt, och har väll i stort sätt varit de sen jag började mata, glömde dock min andra kamera hemma som jag hade tänkt sätta upp här, men de tar vi nästa gång jag åker ut??  

Det gäller att mata ordentligt, allt för att hålla grisarna borta från åkermarken..!!

Axa

Av Daniel Hjort - 18 juni 2012 12:23

Här har ni min hund Axa..! Hon är en blandning mellan gråhund och östsibirisk laika.! Hon är 16 månader nu och jag har precis börjat träna henne på gris, genom att gå dödsök på grisarna vi skjuter, hon har även skällt lite gris i de fria, och älg en gång=) Bilden är från ett hägn som jag var i utanför Örkelljunga hos BG..!  

Presentation


DANIELSJAKT

Fråga mig

28 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards